عصر خودرو

کاهش نیم میلیون بشکه ای تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که شرکت های فعال در صنعت شیل آمریکا تولید خود را در سال ۲۰۱۶ به میزان ۵۷۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

کاهش نیم میلیون بشکه ای تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در سال 2015 تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا همه چیز خود را صرف تولید نفت بشکه ای 50 دلار کردند. برای مقابله با افت 50 درصدی قیمت نفت، آنها هزاران  نفر از کارکنان خود را اخراج کردند و سکوهای حفاری خود را تنها روی چاه هایی که استخراج نفت از آنها آسان است متمرکز کردند.

    این تلاش ها بر خلاف انتظار بسیاری از ناظران موفقیت آمیز بود. تا ماه جاری، تولید نفت خام آمریکا در محدوده 4 درصد بالای 43 سال اخیر باقی مانده است.
    اما مشکل چیست؟ مشکل اینجاست که نفت دیگر 50 دلار نیست. اکنون هر بشکه نفت بشکه ای حدود 35 دلار معامله می شود.
    برای صنعتی که تلاش ها در آن برای کاهش هزینه ها دیگر بیش از این جا ندارد، کاهش قیمت های جدید یک ضربه مخرب محسوب می شود. به گفته آر تی دوکس، تحلیلگر موسسه وود مکنزی در هیوستون، این شرکت های حفاری «برای زنده ماندن با نفت 30 دلاری تاسیس نشده اند.»
    اداره اطلاعات انرژی آمریکا اکنون پیش بینی می کند که شرکت های فعال در صنعت شیل آمریکا تولید خود را در سال 2016 به میزان 570 هزار بشکه در روز کاهش دهند. این دقیقا همان هدفی است که اوپک از بالا نگه داشتن تولید خود دنبال می کرده است: یعنی کاهش قیمت ها و فشار بر تولید کنندگان پرهزینه نفت. این یک استراتژی پر ریسک است که موفقیت آن در نهایت بستگی به این خواهد داشت که آیا تولید کنندگان نفت شیل زودتر از اعضای اوپک از بازار حذف می شوند یا نه.
    شرکت های حفاری ای نظیر سامسون ریسورسز و مگنوم هانتر ریسورسز قبلا درخواست اعلام ورشکستگی کرده اند. جف جونز، مدیر شرکت سرمایه گذاری بلکه یل پارتنرز می گوید: «شما شاهد افزایش درخواست ها برای ورشکستگی افزایش در فروش دارایی ها و رشد میزان فروش بدهی ها خواهید بود... و واضح است که نفت 35 دلاری این روند ناگوار را تشدید می کند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها