عصر خودرو

پیوندی در مراسم پنجاه و یکمین سالگرد تاسیس شرکت صنایع پتروشیمی:

بازی مصرف‌کنندگان با قیمت نفت

عصر بازار- اکنون بازی قیمت نفت را نه تولیدکنندگان بلکه مصرف‌کنندگان انجام می‌دهند. لذا با توجه به درآمد کنونی نفت ما حتی توان تامین یارانه نقدی را نیز نداریم. البته این مسئله را می‌توان به فال نیک گرفت یا باعث می‌شود از درآمدهای نفتی فاصله بگیریم ولی در هر صورت عدم تعادل در بودجه جاری و سرمایه‌ای را منجر می شود.

بازی مصرف‌کنندگان با قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمدحسن پیوندی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم پنجاه و یکمین سالگرد تاسیس شرکت صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه شرایط کشور و صنعت پتروشیمی به هم تنیده شده است گفت: طی سال‌های گذشته پتروشیمی به دلیل واگذاری هایی که انجام شده مورد بی مهری قرار گرفته اما ما تلاش کرده‌ایم این صنعت را به ریل اصلی بازگردانیم.

    وی با اشاره به اینکه سال آینده با توجه به تداوم کاهش قیمت نفت سال سختی خواهد بود افزود: اکنون بازی قیمت نفت را نه تولیدکنندگان بلکه مصرف‌کنندگان انجام می‌دهند. لذا با توجه به درآمد کنونی نفت ما حتی توان تامین یارانه نقدی را نیز نداریم، البته این مسئله را می‌توان به فال نیک گرفت یا باعث می‌شود از درآمدهای نفتی فاصله بگیریم ولی در هر صورت عدم تعادل در بودجه جاری و سرمایه‌ای را منجر می شود.

    پیوندی با بیان به اینکه وزیر نفت فشار زیادی را از نظر بالانس کردن اقتصاد کشور متحمل می‌شود به بحث زیرساخت‌های صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: آنچه مسلم است بدون فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در صنعت پتروشیمی از سوی دولت امکان اجرایی شدن موج دوم توسعه همانگونه که وزارت نفت مدنظر دارد فراهم نمی‌شود و سرمایه‌گذار خارجی نیز انگیزه‌ای برای حضور و سرمایه‌گذاری در مناطقی که زیرساخت‌های آن فراهم نشده نخواهند داشت.

    وی یادآور شد: اگر می‌بینیم که در برنامه سوم و چهارم توسعه پتروشیمی وضعیت خوبی داشته به دلیل زیرساخت‌های پتروشیمی در ماهشهر یوتیلیتی فجر و انرژی پارس و مبین و مدیریت یکپارچه در این صنعت بوده است. بنابراین اکنون نیز نباید توقع داشته باشیم که سرمایه‌گذار خارجی 6 میلیارد سرمایه را در جایی که زیرساخت‌های لازم آن فراهم نشده هزینه کند لذا نباید خودمان را گول بزنیم.

    قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی با بیان اینکه اکنون نیز با وجود واگذاری‌ها آنچه اقتصاد کشور را به اوج می‌رساند باز هم پتروشیمی است خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی هلدینگ‌های کشور باید تلاش کنند که به هم نزدیک شوند و NPC بزرگ را با قیافه خصوصی به وجود بیاورند و در این صورت دیگر بار شاهد به اوج رسیدن صنعت پتروشیمی خواهیم بود.

    وی با تاکید بر لزوم تامین زیرساخت‌های توسعه این صنعت از سوی دولت اظهار داشت: سواحل خلیج فارس و دریای عمان جهت توسعه این صنعت بی‌نظیر است بنابراین ما باید شرایط توسعه این صنعت را در این سواحل فراهم کنیم.

    بر اساس این گزارش، محمدحسن پیوندی که تاکنون در سمت قائم مقام عباس شعری مقدم قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی فعالیت داشته از شهر طبس جهت نمایندگی در مجلس از شهر طبس ثبت نام کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها