عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خبرداد:

پیشنهاد ١٢ میلیارد یورویی آلمانیها برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایران

عصر بازار- معاون وزیر نفت از پیشنهاد ١٢ میلیارد یورویی شرکتهای آلمانی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: باتوجه به تحولات بین‌المللی صورت گرفته شاهد حضور هیئتهای خارجی در صنعت پتروشیمی ایران هستیم.

پیشنهاد ١٢ میلیارد یورویی آلمانیها برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  شانا، عباس شعری مقدم، ظهر امروز ( دوشنبه، هفتم دیماه) در حاشیه پنجاه ویکمین سالروز تاسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در جمع خبرنگاران با بیان این‌که طی چندسال گذشته شرکتهای خارجی از حضور در صنعت پتروشیمی ایران هراس داشتند، تصریح کرد: امروزه باتوجه به تحولات بین‌المللی صورت گرفته شاهد حضور هیئتهای خارجی در صنعت پتروشیمی ایران هستیم.

    شعری مقدم درخصوص تاثیرات کاهش قیمت نفت بر قیمت محصولات پتروشیمی کشورمان، افزود: این کاهش قیمت می‌تواند تاثیر غیرمستقیمی بر محصولات پتروشیمی ایران داشته باشد.

    وی در خصوص وضع تعیین قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، تصریح کرد: در این خصوص هیچ اطلاعی ندارم، اما به نظر می‌رسد تا روزهای آینده این قیمت اعلام شود.

    شعری‌مقدم با اشاره به کاهش قیمت نفت و به دنبال آن قیمت گاز، گفت: هم‌اکنون با آن وجودکه سودآوری احداث پتروشیمی‌های گازی کم است، اما همچنان احداث این نوع پتروشیمی‌ها دارای سودآوری برای سرمایه‌گذاران است.

    وی درخصوص احداث پتروپالایشگاهها در کشور نیز افزود: ساخت پالایشگاههای نفت به تنهایی نمی‌تواند اقتصادی باشد، اما با احداث واحدهای پتروشیمی در مجاورت این پالایشگاهها می‌توان شاهد افزایش سودآوری در پتروپالایشگاهها بود.

    معاون وزیر نفت ادامه داد: احداث پتروپالایشگاهها سرمایه گذاری بالایی را می طلبد، از این رو نیاز است سرمایه گذاران داخلی و خارجی به صورت جدی در این حوزه وارد شوند.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساختها در صنعت پتروشیمی برای ورود سرمایه گذاران خارجی، گفت: در صورت وجود زیرساختهای اولیه، ایران می‌تواند با تکیه بر منابع گازی خود جهش بزرگی را در توسعه صنعت پتروشیمی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها