عصر خودرو

بازار آپشن چین از لندن و آمریکا پیشی گرفت:

نخستین روز معاملات آپشن در چین، ارزشی بالغ بر ۶۴۹ بیلیون دلار داشت

عصر بازار- نخستین معاملات آپشن مس در بورس شانگهای چین رقم خورد.

نخستین روز معاملات آپشن در چین، ارزشی بالغ بر ۶۴۹ بیلیون دلار داشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، استقبال معامله گران از نخستین معاملات آپشن مس در بورس شانگهای موجب شد این بازار به راحتی بتواند با همتایان خود در لندن و نیویورک وارد میدان رقابتی شود.

    بر اساس این گزارش، حجم معاملات نخستین روز معامله آپشن در بازار شانگهای، برابر با هشت هزار قرارداد (40 هزار تن مس) به ارزش 292 میلیون دلار بود که توانست بورس نیویورک و بورس لندن را در این زمینه پشت سر بگذارد.

    به این ترتیب، نخستین روز معاملات آپشن در این بازار در حدود 6 برابر حجم معاملات آپشن در بورس نیویورک و سه برابر معاملات بازار 141 ساله بورس لندن بود.

    از مهم ترین دلیل استفاده از یوآن در معاملات آپشن شانگهای، بین المللی شدن این ارز در بازارهای جهانی و حذف وابستگی به بورس های لندن و شیکاگو بود. این در حالی است که، بورس نفت چین نیز با ارز یوآن معامله می شود.

    بر این اساس، حضور سرمایه گذاران خارجی در این معاملات بدون محدودیت بوده است و شرکت های بزرگ مس مانند تونگلینگ(Tongling) و ژیانگژی(Jiangxi) از این بازار حمایت می کنند.

    بر این اساس، در نخستین روز معاملات آپشن در این بازار 120 سرمایه گذار به معامله مشغول بودند که در حدود 18 هزار قرارداد آپشن معامله شد و در حدود 90 هزار تن مس به ارزش 4.44 بیلیون یوآن معادل 649 بیلیون دلار مورد معامله قرار گرفت.

    برچسب ها