عصر خودرو

روحانی در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس:

آمریکا شکست خورده جنگ اقتصادی با ایران خواهد بود

عصر بازار- رییس جمهوری با اشاره به تلاش های دونالد ترامپ رییس جمهوری جنجالی آمریکا برای تحریک ایران به خروج از برجام گفت: آمریکا شکست خورده جنگ اقتصادی با ایران خواهد بود.

آمریکا شکست خورده جنگ اقتصادی با ایران خواهد بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که صبح امروز (شنبه) و در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح سخن می گفت، اظهار داشت: جنگ اقتصادی را آمریکا علیه ایران آغاز کرده ولی پایان این جنگ خوش تر از پایان جنگ هشت ساله خواهد بود.

    وی با بیان اینکه زمان جنگ اقتصادی کوتاه تر و تجربه ایران نسبت به دوران جنگ عراق بیشتر و دشمن از هر زمان ضعیف تر است، گفت: آن روز همه دنیا پشت سر صدام حسین دیکتاتور عراق جمع شدند و امروز شرق و غرب پشت سر ایران هستند و ما با همان تجربه برابر ترامپ پیروز خواهیم شد.

    روحانی تصریح کرد: ما آغازگر خروج از برجام نبودیم و نیستیم؛ توطئه های فراوانی در سال 95 و 96 رخ داد تا به نحوی ما را تحریک کنند تا ما از برجام خارج شویم تا مسئولیت حقوقی این موضوع به گردن ما بیفتد ولی تصمیم، ایستادگی و آرامش ایران باعث شد تا آن توطئه خنثی شود.

    وی افزود: دونالد ترامپ فکر می کرد روزی که از برجام خارج شود، ساعت بعد ما خارج می شویم و خروج ایران پرونده ایران را به شورای امنیت ارجاع می دهد که در این راه موفق نشود. رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: رییس جمهوری آمریکا می خواست متحدان خود و دست کم اروپا را در زمان خروج از برجام در کنار خود داشته باشد و آنها هم از برجام خارج شوند اما به جز 2 رژیم منفور در منطقه ما، هیچ دولت و ملتی از ترامپ حمایت نکرد.

    روحانی با بیان اینکه امروز در سراسر دنیا پیروزی سیاسی، حقوقی، اخلاقی از آن ایران است، تاکید کرد: آمریکایی ها از شکایت ایران به دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) بسیار عصبانی هستند و هر حکمی که این دادگاه صادر کند، ایران از نظر وجدان عمومی پیروز این ماجراست زیرا به عهد خود در برجام و شورای امنیت عمل کرده است.

    وی به آزار مردم ایران از بابت مشکلات اقتصادی ایجاد شده توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: در طول جنگ هشت ساله نیز برخی از عزیزان ایران شهید، مجروح و اسیر شدند اما دشمن به هدف خود نرسید و ملت ایران با مقاومت خود دشمن را پشیمان کرد و امروز نیز همان حادثه تکرار خواهد شد.

    رییس جمهوری گفت: ما نخواهیم گذاشت که آمریکا ملت بزرگ ایران را به زانو در بیاورد؛ البته مشکلاتی را برای مردم ما به وجود آورده اند اما از این پیچ تاریخی با عزت و سربلندی عبور خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد در صورتی که همه با هم و در کنار هم باشیم، مردم ایران می توانند با توجه به راهنمایی و راهبری رهبر معظم انقلاب به آینده خود اطمینان داشته باشند.

    روحانی با یادآوری درخواست های آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن برنامه های موشکی و حضور در منطقه برای بازگشت به برجام گفت: ما نه تنها از توانمندی دفاعی خود کم نخواهیم کرد بلکه روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهیم افزود؛ معنای عصبانیت از موشک های ایران آن است که آنها تاثیرگذارترین سلاح ما هستند.

    وی ادامه داد: در حالی که آمریکا از هزاران کیلومتر دورتر به منطقه آمده است ولی ایران همیشه حافظ خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و باب المندب بوده و امروز کشتی های ما از این منطقه و عبور کشتی های آن حفاظت می کنند.

    برچسب ها