عصر خودرو

چین تعرفه کالاهای وارداتی را کاهش می دهد

عصر بازار- چین در اقدامی مهم که می تواند نشانی از پیشرفت اصلاحات اقتصادی در این کشور باشد قصد دارد تعرفه بر روی کالاهای وارداتی را کاهش دهد.

چین تعرفه کالاهای وارداتی را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، روز جمعه در گزارشی به نقل از 'لی که چیانگ' نخست وزیر چین اعلام کرد پکن با هدف کاهش خسارات ناشی از جنگ تجاری با آمریکا، تعرفه های واردات را کاهش می دهد.
    کار کاهش تعرفه بر روی واردات کالا از ماه اکتبر (مهر) آغاز می شود اما چین هنوز درباره کشورهایی که این امتیاز را شامل می شوند و جزییات زمانی آن اعلام نظر نکرده است.
    روزنامه تایوانی می نویسد چین بارها به دنیا قول داده است که اصلاحات و سیاست درهای باز را به پیش سوق دهد کاهش تعرفه بر روی واردات نیز در همین راستا انجام می شود.
    این اقدام از سوی چین کمکی نیز برای مصرف کنندگان خواهد بود تا کالاهای وارداتی را با هزینه کمتری بدست بیاورند.
    از سوی دیگر تحلیلگران بر این باورند که چین قصد دارد ثابت کند حتی در شرایط جنگ تجاری با آمریکا هم سیاست اصلاحات را متوقف نکرده است.
    'تامی شیه' از کارشناسان اقتصادی چین به این روزنامه گفته است چین این پیام را آشکارا به دنیا می دهد که به رغم جنگ تجاری به اصلاحات اقتصادی پایبند است.
    البته روزنامه تایوانی می نویسد که میانگین تعرفه های وارداتی چین اکنون 9.8 درصد است که از بسیاری کشورهای توسعه یافته بالاتر است این رقم در آمریکا نزدیک به 3.4 درصد است.
    این تحلیلگر می گوید بالا بودن همین میانگین تعرفه باعث شده است تا دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کند چین با نابرابری در حال حمایت از شرکت های خود است و اقتصاد حفاظتی دارد.
    نخست وزیر چین گفته است که نباید برای افزایش صادرات به دنبال تضعیف ارز ملی چین (یوان) بود بلکه باید برای حل مشکلات گفت و گو کرد و راه های تازه ای دنبال نمود.
    وی افزود این اظهار نظر مقامات آمریکایی که چین با تضعیف تعمدی ارزش یوان، پول ملی این کشور، به دنبال تقویت توان مالی صادر کنندگان و بالا بردن قدرت رقابت آنها در جنگ تجاری است، درست نیست.
    گفته می شود که از ماه مارس(اسفند) به این طرف ارزش یوان نزدیک به 7 تا 8 درصد تضعیف شده است اما نخست وزیر چین عمدی بودن آن را رد کرد و گفت که این نتیجه تحولات بازار است و از سوی دولت مهندسی نمی شود.
    'لی که چیانگ' بدون اشاره به نام ترامپ رییس جمهوری آمریکا به شرکت کنندگان در این همایش بین المللی اقتصادی گفت: بعضی فکر می کنند که ما تعمدا ارز ملی را دستکاری می کنیم در صورتی که این اتهامات بی پایه و اساس است.
    دولت آمریکا از روز دوشنبه آینده بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چین تعرفه 10 درصدی اعمال می کند این رقم پس از پایان سال 2018 میلادی به 25 درصد افزایش می یابد.

    برچسب ها