عصر خودرو

تاکید ایران بر افزایش صادرات، قیمت نفت را کاهش داد

عصر بازار- در حالی که ایران هدف خود مبنی بر افزایش صادرات نفت پس از لغو تحریم ها را مورد تاکید مجدد قرار داده، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه فوریه با ۱۱ سنت، معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۳۷ دلار و ۷۸ سنت رسید.

تاکید ایران بر افزایش صادرات، قیمت نفت را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بلومبرگ گزارش داد: در حالی که ایران هدف خود مبنی بر افزایش صادرات نفت پس از لغو تحریم ها را مورد تاکید مجدد قرار داده، قیمت نفت در بازار نیویورک از بالاترین رقم 3 هفته اخیر پایین تر آمد و نوار طولانی ترین رشد از ماه آوریل تاکنون را پاره کرد.

    قیمت نفت خام آمریکا تا 0.9 درصد کاهش یافت که اولین کاهش در طی 5 جلسه گذشته بود. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایرن گفته، اولویت این کشور افزایش صادرات نفت خام به سطح دوران قبل از تحریم هاست. رکن الدین جوادی، رئیس شرکت ملی نفت ایران گفت، تهران قصد دارد در طی یک هفته بعد از لغو تحریم ها روزانه 500 هزار بشکه به صادرات خود بیافزاید.
    پس از آنکه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در اوایل ماه جاری میلادی عملا سقف تولید اعضا را برداشت، مازاد عرضه در بازار که موجب شده قیمت نفت خام آمریکا برای دومین سال متوالی با کاهش مواجه شود، احتمالا تشدید خواهد شد. قیمت نفت برنت، شاخص نفتی بیش از نیمی از نفت خام جهان، نیز که در اواخر امسال به پایین ترین رقم 11 سال گذشته رسید، احتمالا سال 2015 را با کاهش به پایان خواهد برد.
    هنگ سانگ کی، تحلیلگر بخش کالای موسسه سامسونگ فیچرز گفت: «اگر ایران بتواند به اندازه ای که قصد دارد، به بازار مواجه با مازاد عرضه نفت تزریق کند، قطعا امید کمتری به بازار در نیمه نخست سال آینده وجود خواهد داشت.» وی افزود، بلندپروازی های صادراتی ایران «عامل کاهش قیمت ها خواهد بود.»
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه با 33 سنت کاهش به 37 دلار و 77 سنت رسید.
    قیمت نفت برنت نیز برای تحویل در ماه فوریه با 11 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 37 دلار و 78 سنت رسید. قیمت نفت برنت در ماه جاری 15 درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش ماهیانه در 5 ماه اخیر به شمار می رود.
    جوادی افزود، در حالی که ایران قصد دارد عرضه نفت خود را افزایش دهد، اما اوپک همکاری نمی کند، تهران افت قیمت نفت را دور از انتظار نمی داند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها