عصر خودرو

در ۴ ماهه نخست سال ۹۷؛

بدهی خارجی به ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسید + جدول

عصر بازار- آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد که رقم بدهی خارجی در ۴ ماهه ابتدایی سال به رقم ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسیده است.

بدهی خارجی به ۱۰ هزار و ۶۶۸ میلیون دلار رسید + جدول
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، براساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی حجم واردات در 4 ماهه ابتدایی سال جاری بدون احتساب میعانات گازی بالغ بر 11552 هزار تن بوده که براساس آن 15 هزار و 179 میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

    بدهی خارجی به 10 هزار و 668 میلیون دلار رسید

    همچنین آمار صادرات در 4 ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که 33821 هزار تن کالا به کشور‌های مختلف جهان صادر شد که براساس آن 13 هزار و 586 میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

    لازم به ذکر است که واردات کالا به کشور در ماه اردیبهشت سال جاری با ارزش 4 هزار و 832 میلیون دلار و صادرات کالا در همین ماه با رقم 4 هزار و 54 میلیون دلار بیشترین مبادله کالا در 4 ماهه ابتدایی سال 97 را به خود اختصاص داده است.

    بدهی خارجی به 10 هزار و 668 میلیون دلار رسید

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار بدهی‌های خارجی کشور در پایان تیرماه سال جاری براساس سررسید اولیه بدهی‌ها در کوتاه مدت رقم 3 هزار و 946 میلیون دلار و در دوره میان مدت و بلندمدت رقم 6 هزار و 721 میلیون دلار بوده است.

    لازم به ذکر است که رقم کل بدهی‌های دولت در تیر ماه سال جاری رقم 10 هزار و 668 میلیون دلار بوده است.گفتنی است متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی 42 هزار و 964 ریال به ثبت رسیده است.

    برچسب ها