عصر خودرو

اختلاسی جدید در چین، تلکوم سقوط کرد

عصر بازار- شاخص های چین در شروع ساعات معاملاتی نخستین روز کاری هفته با افت شدیدی همراه شدند در حالی که سازمان ضد اختلاس در این کشور از آغاز تحقیقات بر پرونده مدیر عامل شرکت تلکوم خبر کرد.

اختلاسی جدید در چین، تلکوم سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، کاهش میزان سوددهی شرکت های صنعتی و آغاز روند بررسی پرونده اختلاس مدیر عامل بزرگترین شرکت مخابراتی در چین، موجب افت 0.7 درصدی شاخص شرکت های چینی در شاخص هنگ سنگ شد .

    بر اساس این گزارش، قیمت سهام شرکت مخابراتی تلکوم نیز با بیشترین میزان کاهش نسبت به دو هفته اخیر رو به رو شد در حالی که رفت و آمد چانگ ژیابینگ، مدیر عامل تلکوم، به سازمان ضد اختلاس چین برای بررسی پرونده، بیشتر شده است .

    در این بین، قیمت سهام شرکت CRRC و خطوط هواپیمایی ایر چاینا در پی کاهش سوددهی شرکت های صنعتی افت 1.4 درصدی را به ثبت رساندند.

    این در حالی است که، شاخص شانگهای چین نیز روند نزولی 0.2 درصدی را تجربه کرد.

    کاهش میزان سوددهی شرکت های صنعتی جدیدترین نشانه ناتوانی دولت چین برای جلوگیری از کاهش توقف افت قیمت کالاهای اساسی است.

    استیو وانگ، اقتصاددان ارشد شرکت ری اورینت فایننشیال مارکت در هنگ کنگ در این خصوص اظهار داشت: بازارهای جهانی شاهد تضعیف صنایع و کالاهای اساسی است در حالی که نشان از بهبود در این صنایع بسیار کمرنگ است.

    شاخص H-shares (شاخص شرکت های هنگ کنگ در بورس چین) در سال 2015 کاهش 18 درصدی را به ثبت رسانده است و بیشترین میزان افت را نسبت به سال 2011 میلادی از آن خود کرد.

    در حالی که شاخص CSI در این کشور با افت 0.6 درصدی همراه شد و شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ نیز با روند نزولی 0.4 درصدی معاملات را ادامه داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها