عصر خودرو

دبیرکل اوپک اعلام کرد:

نگرانی اوپک از کاهش عرضه نفت ایران و تاثیر آن در بازارهای جهانی

عصر بازار- دبیرکل اوپک با اشاره به اینکه ایران یک تولیدکننده و صادرکننده نفت بسیار مهم است، گفت این سازمان نگران تهدیدهای ناشی از عرضه نفت تولیدکنندگان بزرگی نظیر ایران است.

نگرانی اوپک از کاهش عرضه نفت ایران و تاثیر آن در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، یک مقام اوپک ارشد گفت این سازمان نگران تهدیدهای ناشی از عرضه نفت تولیدکنندگان بزرگی نظیر ایران است.

    تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه فروش نفت ایران، سومین تامین کننده نفت اوپک از 4 نوامبر علیه صادرات نفت این کشور اجرایی خواهد شد.

    محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت: «ایران یک تولیدکننده و صادرکننده نفت بسیار مهم است... زمانی‌که شما تولیدکنندگان بزرگی دارید که با چالش‌های عرضه مواجه هستند، برای اوپک و مشتریان جای نگرانی است.»

    قیمت نفت خام امسال به طور متوسط حدود 72 دلار در هر بشکه است و آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته هشدار داد که اگر تولیدکنندگان عرضه از دست رفته ایران و ونزوئلا را جبران نکنند، قیمت نفت به بالای 80 دلار در هر بشکه می‌رسد. آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید در عین حال، اختلاف‌ها و مشکلات مالی در برخی کشورها ممکن است بر تقاضا نفت خام اثر بگذارد. ریسک در زمینه عرضه مهم‌ترین موضوع است. ونزوئلا نصف نفت تولیدی‌اش در سال 2016 را تولید می‌کند و با کاهش‌های بیشتر به علت مشکلات اقتصادی مواجه است.

    برچسب ها