عصر خودرو

بحران اقتصادی جهانی تا ۲ سال دیگر

عصر بازار- بانک " جی پی مورگانگ هشدار داد به دلیل سیستم تجاری خودکار فعلی، بحران مالی اقتصادی بعدی می‌تواند در سال۲۰۲۰ اتفاق بیافتد.

بحران اقتصادی جهانی تا ۲ سال دیگر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، تحلیل‌گران گفته‌اند هر چند که بحران مالی بعدی احتمالا کمتر از سال 2008 طول خواهد کشید، اما احتمالا بازارهای مالی بدترین حالت تاریخ خود را تجربه خواهند کرد. پیش‌بینی شده است که در این رکود، ارزش سهام بورس وال استریت آمریکا 20 درصد ریزش پیدا کند. 

    به گفته این بانک آمریکایی، ریزش قیمت‌ها در حامل‌های انرژی، فلزات پایه و بورس کشورهای نوظهور نظیر برزیلریا، روسیه، هند و چین شدید خواهد بود.

    کولانوویچ- از کارشناسان بازار سهام - گفت: در حال حاضر بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران بورسی تابع قوانین بنیادی نیستند، بحران بعدی احتمالا باعث خواهد شد دوباره شاهد تنش‌های اجتماعی سال 1968 باشیم.

    از طرف دیگر مارک کارنی- رئیس بانک مرکزی انگلیس هشدار داده که نرسیدن به توافقی مشخص بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند بحرانی مانند سال 2008 در سطح جهان را ایجاد کند. انگلیس که در سال 2016 در یک رفراندوم نزدیک تصمیم به ترک اتحادیه اروپا گرفت قرار است به طور رسمی در مارس سال 2019 (فروردین 98) از اتحادیه اروپا خارج شود.

    برچسب ها