عصر خودرو

رشد اقتصادی روسیه افزایش می‌یابد

عصر بازار- صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی روسیه از ۱.۵درصد سال گذشته به ۱.۷ درصد تا پایان امسال افزایش یابد.

رشد اقتصادی روسیه افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اقتصاد روسیه به کمک سیاست‌های انبساطی دولت و افزایش قیمت نفت از رکود سال‌های 2015 و 2016 خارج شده و اقتصاد این کشور در سال 2017 توانست به رشد 1.5 درصدی دست یابد. صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده است رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری به 1.7 درصد افزایش یابد. با این حال طبق پیش‌بینی صندوق با کاهش آثار افزایش درآمدهای نفتی، رشد اقتصادی روسیه در سال 2019 به 1.5 درصد بازخواهد گشت.

    صندوق پول صادرات روسیه در سال جاری را 435.7 میلیارد دلار و واردات این کشور را 256.1 میلیارد دلار برآورد کرده است و بدین ترتیب، مازاد حساب تجاری این کشور در سال جاری 99.6 میلیارد دلار براورد شده است.

    حجم کل تولیدات ناخالص داخلی روسیه در سال جاری یک تریلیون و 641 میلیارد دلار و برای سال 2018 معادل یک تریلیون و 702 میلیارد دلار برآورد شده است.

    صندوق بین المللی پول، جنگ تجاری، تنش‌های ژئوپلتیکی، کاهش بهای انرژی، رشد ضعیف ساختارها، سخت تر شدن شرایط نظام اقتصادی جهان، سیستم ضعیف بانکی و پایین بودن نرخ تورم را از ریسک‌های عمده بر سر راه اقتصاد روسیه در سال جاری و آینده برشمرده است.

    برچسب ها