عصر خودرو

سقوط قیمت نفت در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین

عصر بازار- قیمت نفت بدنبال تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین که نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضا برای نفت از سوی دو کشور را برانگیخت، در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت.

سقوط قیمت نفت در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت 44 سنت یا 0.6 درصد کاهش یافت و به 77.61 دلار در هر بشکه رسید.

    بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 28 سنت یا 0.4 درصد کاهش، در 68.62 دلار در هر بشکه ایستاد.

    دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد تعرفه 10 درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار را وضع خواهد کرد.

    به گفته وانگ شیائو، مدیرتحقیقات نفتی در شرکت "گوئوتای جونان فیوچرز"، تشدید اختلافات تجاری به جو معاملات لطمه زده است و تاثیر آن بر رشد اقتصادی به تدریج نمودار می‌شود که به قیمتهای نفت آسیب خواهد زد.

    طبق آمار دولتی، پالایشگاهها در آمریکا هفته گذشته حدود 17.7 میلیون بشکه در روز نفت مصرف کردند در حالی که پالایشگاهها در چین حدود 11.8 میلیون بشکه در روز نفت مصرف کردند که بیشترین میزان در میان کشورهای جهان است.

    بر اساس گزارش رویترز، تعرفه‌ها احتمالا فعالیت اقتصادی در هر دو کشور چین و آمریکا را محدود خواهد کرد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمتر می‌شود زیرا سوخت کمتری برای جابجایی کالاهای تجاری مصرف خواهد شد.

    این کشورها بزرگترین اقتصادهای جهان هستند.

    برچسب ها