عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی:

تولیدکنندگان منتظر حمایت‌های دولت هستند

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش نرخ ارز تولید کنندگان و بنگاه‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و این نیازمند حمایت‌های دولت است.

تولیدکنندگان منتظر حمایت‌های دولت هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ،حمید حاج اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت تولید در حوزه های مختلف گفت: افزایش نرخ ارز تولید کنندگان و بنگاه‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده، اولین و مهم‌ترین اقدامی که باید برای افزایش فعالیت تولید کنندگان انجام داد، حمایت‌های دولت است.

    وی با بیان این که دولت باید با راهکار‌های جدید فضای اقتصاد را مدیریت کند ادامه داد: کشور نیازمند مدیریت جدی و قوی از سوی دولت و مسئولان مربوطه است که از این شرایط خارج شود به شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است عمل کنیم و محصولات و کالا‌های خود را در کشور‌های جهان ثبت کنیم.

    این کارشناس اقتصادی با ذکر این مطلب که تولید کنندگان بیش از هر زمانی نیازمند حمایت از سوی دولت هستند افزود: اولین و مهم‌ترین قدم در راستای کاهش هزینه‌ها و بهبود روند تولیدات حمایت از سوی دولت است، دولت باید از هر نظر تولید کنندگان کوچک و بزرگ را حمایت کند و مشکلات آن‌ها را بررسی کند چرا که بدون حضور و همیاری دولت امر تولید با مشکل مواجه می‌شود.

    حاج اسماعیلی دیگر اقدام موثر را تخصیص ارز مناسب دانست و خاطر نشان کرد: تخصیص ارز مناسب و ارزان دیگر اقدامی است که باید از سوی دولت صورت گیرد تا به کاهش هزینه‌ها کمک کند و قیمت تمام شده برای کالای تولید شده را پایین آورد.

    وی اظهار کرد: تولیدکنندگان باید از معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای برخوردار باشند، مالیات‌هایی که تولید کنندگان پرداخت می‌کنند، بسیار سنگین است و باید تبصره‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شود و حتی دولت می‌تواند مهلت پرداخت مالیات را افزایش دهد تا تولیدکنندگان با قرار گرفتن در شرایط مطلوب به پرداخت هزینه‌ها اقدام کنند.

    این کارشناس اقتصادی با بیان این که باید از افراد با تجربه کمک گرفت گفت: باید از افراد با تجربه مشاوره‌های تخصصی و کارشناسانه گرفت و می‌توان با مطالعه‌ی تاریخ از تجربیات و اقداماتی که دیگر کشور‌ها برای مقابله با شرایط مشابه انجام داده اند، استفاده کرد.

    برچسب ها