عصر خودرو

در شروع معاملات بازارها رقم خورد؛

سقوط سهام آسیایی زیر فشار تعرفه‌های جدید آمریکا

عصر بازار- با انتشار گزارشاتی از این که واشنگتن به همین زودی تعرفه‌های جدید بر علیه چین را اجرا خواهد کرد و با انتظار تلافی‌جویی چین، اکثر سهام آسیایی افت کردند.

سقوط سهام آسیایی زیر فشار تعرفه‌های جدید آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، روز دوشنبه، با انتشار گزارشاتی از این که واشنگتن به همین زودی تعرفه‌های جدید بر علیه چین را اجرا خواهد کرد و با انتظار تلافی‌جویی چین، اکثر سهام آسیایی افت کردند.

    بازارهای اصلی ژاپن به علت تعطیلات رسمی بسته و نقدینگی در معاملات این کشور بسیار اندک است. همچنین حرکت‌های بازارهای ارز و اوراق هم حداقلی است.

    بازارهای هنگ‌کنگ پس از این که طوفان موسمی سهمگینی از آن عبور کرد به صورت نرمال باز شدند. حالا این طوفان به سوی پرجمعیت‌ترین استان چین، گوانگ‌دونگ، پیش می‌رود.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، نوار رشد سه روزه خود را پاره کرد و 1.2 درصد سقوط کرد.

    در چین، شاخص شرکت‌های برتر، سی‌اس‌آی300، هم 1.1 درصد از ارزش خود را از دست داد و شاخص هانگ‌سنگ 1.6 درصد سقوط کرد.

    شاخص ای‌مینی اس‌اندپی 500 در معاملات امروز، تا به این‌جا 0.2 درصد پایین آمد. داده‌های تاجران اروپایی هم نشان می‌دهد شاخص‌های اصلی سهام اروپا، در مقادیر پایین‌تری باز خواهند شد؛ در ابتدای معاملات، فوتسی انگلیس 11 واحد، داکس آلمان 24 واحد و کاک فرانسه 9 واحد از ارزش خود را از دست خواهند داد.

    یک مقام ارشد دولت آمریکا به رویترز خبر داد که ترامپ در نظر دارد اجرای تعرفه‌های جدید بر 200 میلیارد دلار از واردات چین را خیلی زودتر از انتظار و امروز، دوشنبه، اعلام کند.

    وال‌استریت ژورنال گزارش داد که این تعرفه‌ها احتمالا 10 درصد خواهند بود که این از 25 درصدی که دولت قبلاً می‌گفت در نظر گرفته است، کمتر است.

    وال‌استریت ژورنال همچنین نوشت احتمالا در صورتی که این تعرفه‌ها اجرایی شوند، چین از حضور در مذاکرات تجاری با آمریکا که قرار بود در پایان این ماه برگزار شود، خودداری خواهد کرد.

    در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان اندکی افت کرد و به 94.908 واحد رسید. در برابر برابر ین هم دلار در نرخ 111.98 ین، بدون تغییر ماند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو