عصر خودرو

دیدار وزیران انرژی عربستان و روسیه؛

مسکو و ریاض بر ثبات قیمت نفت تاکید کردند

عصر بازار- وزیران انرژی روسیه و عربستان در مسکو بر برقراری ثبات در بازار جهانی نفت و آمادگی برای واکنش سریع به تغییر شرایط بازار و همکاری با شرکای دیگر تاکید کردند.

مسکو و ریاض بر ثبات قیمت نفت تاکید کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ریانووستی به نقل از وزارت انرژی روسیه آورده است: آلکساندر نوواک و خالد الفالح در دیداری که امروز در مسکو صورت گرفت، به گفت وگو در زمینه ایجاد ساختار پایدار همکاری در چارچوب کشورهای تولید کننده نفت خارج از اوپک پرداختند.
    براساس گزارش رسانه های روسیه، در مذاکرات وزیران انرژی روسیه و عربستان در خصوص عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت با محوریت شاخص های عمده اقتصادی کشورها و سناریوهای احتمالی در میان مدت نیز گفت وگو شده است.
    ریک پری وزیر انرژی آمریکا چند روز پیش به مسکو سفر کرد تا با همتای خود در خصوص بازار نفت و مسائل مورد اختلاف دیگر گفت وگو کند.
    وی پس از این دیدار به خبرنگاران گفت که سه تولید کننده بزرگ نفت (روسیه، آمریکا و عربستان) مسئولیت خود برای افزایش تولید نفت با توجه به روند رو به کاهش تولید نفت در ونزوئلا را درک می کنند.
    وزیر انرژی آمریکا افزود: سه کشور موافقت کردند که تولید نفت خود را افزایش دهند تا ما بتوانیم ثبات در بازار را حفظ کنیم.
    حسین کاظم‌ پور اردبیلی نماینده ایران در هیات عامل اوپک نیز دیروز با انتقاد از عملکرد روسیه و عربستان در افزایش تولید نفت به بهانه کنترل قیمت در شرایطی که آمریکا به دنبال اجرای تحریم های نفتی علیه یکی از اعضای اوپک (ایران) است، گفت: روسیه و عربستان به بهانه متوازن‌ سازی بازار جهانی نفت به دنبال تصاحب بخشی از سهم ایران، و از سوی دیگر برخی اعضای اوپک، دست در دست آمریکا برای ضربه زدن به برخی بنیانگذاران این سازمان تلاش می‌کنند.
    کاظم‌ پور اردبیلی افزود: رییس جمهور آمریکا در واقع تلاش می کند تا از حضور ایران در بازارهای جهانی نفت خام جلوگیری کند و این اقدام سبب گروگان‌گیری بازار از سوی روسیه و عربستان شده که تمایل زیادی هم به قیمت‌های پایین نفت ندارند.

    برچسب ها