عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

غیراوپکی ها توانایی رفع کمبود نفت را دارند

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: کشورهای غیر اوپک تولید کننده نفت از توانایی بالایی برای رفع کمبود نفت در بازار جهانی برخوردارند.

غیراوپکی ها توانایی رفع کمبود نفت را دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «الکساندر نوواک» در جمع خبرنگاران افزود: اکنون در بازار کمبود نفت نداریم ضمن اینکه باید کاهش تقاضا در بازار نیز مورد توجه تولید کنندگان قرار بگیرد.
    وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: توانمندی کشورهای خارج از اوپک می تواند در صورت نیاز بکار گرفته شود، اما همه تولیدکنندگان توانایی افزایش تولید نفت را ندارند.
    وزیر انرژی روسیه پیش از این نیز گفته بود که مسکو و واشنگتن به عنوان قدرت های پیشرو در عرصه انرژی می توانند فقط با تلاش های مشترک از عهده تامین نفت در شرایط افزایش تقاضا در بازار جهانی برآیند.
    وی ادامه داد: روابط روسیه و آمریکا در شرایط کنونی خوب نیست در همین حال دو کشور قدرت های بزرگ انرژی هستند که امنیت انرژی جهان را تضمین می کنند.
    نوواک همچنین گفت که روسیه می تواند در طول سال تولید نفت خود را 300 هزار بشکه در روز افزایش دهد؛ شرکت های نفت روسیه از چنین توانایی برخوردارند.
    وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: روسیه قصد دارد تولید نفت خود را در ماه سپتامبر در سطح تولید نفت این کشور در ماه های اوت و جولای حفظ کند.
    به گزارش ایرنا، روسیه در ماه جولای تولید نفت خود را 200 هزار بشکه در روز افزایش داد و در ماه اوت نیز به مانند ماه جولای نفت عرضه کرد.
    کشورهای عضو سازمان اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی سه ماه پیش در وین برای افزایش تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت، توافق کردند.
    سهم روسیه از توافق اوپک و کشورهای غیر عضو آن برای افزایش تولید یک میلیون بشکه نفت در روز در جهت کنترل قیمت نفت در جهان، روزانه 200 هزار بشکه است.
    حسین کاظم‌ پور اردبیلی نماینده ایران در هیات عامل اوپک دیروز با انتقاد از عملکرد روسیه و عربستان در افزایش تولید نفت به بهانه کنترل قیمت در شرایطی که آمریکا به دنبال اجرای تحریم های نفتی علیه یکی از اعضای اوپک (ایران) است، گفت: روسیه و عربستان به بهانه متوازن‌سازی بازار جهانی نفت به دنبال تصاحب بخشی از سهم ایران، و از سوی دیگر برخی اعضای اوپک، دست در دست آمریکا برای ضربه زدن به برخی بنیانگذاران این سازمان تلاش می‌کنند.
    کاظم‌پور اردبیلی افزود: رییس جمهور آمریکا در واقع تلاش می کند تا از حضور ایران در بازارهای جهانی نفت خام جلوگیری کند و این اقدام سبب گروگان‌گیری بازار از سوی روسیه و عربستان شده که تمایل زیادی هم به قیمت‌های پایین نفت ندارند.

    برچسب ها