عصر خودرو

روسیه و هند به دنبال استفاده از ارز ملی در مبادلات تجاری

عصر بازار- دو اقتصاد بزرگ در حال ظهور جهان، روسیه و هند علاقمند هستند همکاری‌های دوجانبه خود را افزایش دهند که این می‌تواند منجر به استفاده گسترده از روبل و روپیه در تجارت شود.

روسیه و هند به دنبال استفاده از ارز ملی در مبادلات تجاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، دو اقتصاد بزرگ در حال ظهور جهان، روسیه و هند علاقمند هستند همکاری‌های دوجانبه خود را افزایش دهند که این می‌تواند منجر به تبادلات تجاری بیشتر و استفاده گسترده از روبل و روپیه در تجارت شود.

    معاون نخست‌وزیر روسیه، یوری بوریسوف، در دیدار با وزیر خارجه هند، سوشما سواراج، در مسکو، گفت: در سال‌های اخیر تجارت دوجانبه بین این دو کشور با نرخ رشد ثابی همراه بوده است ... من امیدوارم ما بتوانیم در سال‌های آتی به سطح هدف 30 میلیارد دلاری برسیم.

    بوریسوف همچنین گفت: این 30 میلیارد دلار در مقابل حجم معاملات 100 میلیارد دلاری که امسال باید در تجارت با چین محقق شود، رقم متوسطی است.

    معاون نخست‌وزیر روسیه اشاره کرد: هر دو کشور علاقه دارند سهم استفاده از روبل و روپیه در معاملات این دو کشور افزایش پیدا کند. او ادامه داد: توسعه معاملات با ارزهای ملی در برنامه‌ریزی ما قرار دارد. امروز حجم پرداخت‌هایی که به روبل به ازای صادرات انجام می‌شود، 20 درصد است و برای واردات 21 درصد می‌باشد.

    ساواراج در بیانیه بعد از این دیدار خود گفت: هند و روسیه از شراکت استراتژیک و ممتاز با یکدیگر بهره می‌برند. این مشارکت در طول زمان تقویت شده است و گستره وسیعی را پوشش می‌دهد که تقریبا تمام حوزه‌های فعالیت انسانی را در بر می‌گیرد. هند بالاترین اهمیت را به روابط خود با روسیه اختصاص داده است.

    هند یکی از بزرگترین خریداران سلاح‌های روسیه است و در طول همکاری نظامی دو کشور 65 میلیارد دلار معامله شده است. امسال هم این کشور 4 میلیارد دلار دیگر سلاح از روسیه وارد می‌کند.

    این دو کشور همچنین در حال توسعه دوجانبه توریسم در کشورهایشان هستند و در مورد امکان همکاری در پروژه‌های دیگر در سایر کشورها مذاکره می‌کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو