عصر خودرو

افت و خیز شیمیایی ها در فهرست جدید؛

افزایش قیمت «دی اتیلن گلایکول» و کاهش «بنزن»

عصر بازار- مقایسه قیمت محصولات شیمیایی در ۲۳ آذر و ۶ دی ماه نشان می دهد که برخی از محصولات با رشد و برخی دیگر با افت روبه رو شدند.

افزایش قیمت «دی اتیلن گلایکول» و کاهش «بنزن»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بیشترین افزایش قیمت در هفته جاری متعلق به دی اتیلن گلایکول با 7.7 درصد رشد بوده است. به این ترتیب قیمت این کالا از یک هزار و 547 تومان به یک هزار و 666 تومان برای عرضه تا 21 دی ماه رسیده است.

    در رده دوم افزایش قیمت نیز کربنات سدیم سبک با 4.8 درصد رشد قرار دارد، جایگاه سوم افزایش قیمت نیز متعلق به منواتیلن گلایکول با 3.7 درصد افزایش است.

    منومر وینیل استان نیز نسبت به دو هفته گذشته 3.6 درصد افزایش قیمت داشته و از رقم 2 هزار و 750 تومان به 2 هزار و 850 تومان رسیده است. سودکاستیک و نرمال بوتانول نیز در هفته جاری با افزایش قیمت نسبت به دو هفته گذشته روبه رو شدند، به طوری که سودکاستیک 2.7 درصد و نرمال بوتانول 2.3 درصد گران تر شده اند.

    کمترین افزایش قیمت ها نیز نسبت به دو هفته گذشته متعلق به SBR ها، کربنات سدیم سنگین و کریستال ملامین بوده است.

    در همین حال بیشترین کاهش قیمت نسبت به دو هفته گذشته متعلق به بنزن و متانول بوده است. بنزن نسبت به دو هفته گذشته 10 درصد و اسیداستیک 4.4 درصد افت داشتند. محلول آمونیاک نیز نسبت به دو هفته گذشته 4.1 درصد افت داشته است.

    اسیدترفتالیک، گوگرد گرانوله و ایزوبوتانول نیز نسبت به دو هفته گذشته به ترتیب 74، 32 و 40 تومان به ازای هر کیلوگرم ارزان تر شدند.

    به این ترتیب کمترین افت قیمت نسبت به دو هفته گذشته متعلق به آروماتیک سنگین و اوره پریل با 1.7 درصد افت بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها