عصر خودرو

همکاری های صنعتی ایران و ترکیه گسترش می یابد

عصر بازار- علیرضا جعفربیگلو رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و رمضان یلدریم مدیرکل شهرک های صنعتی وزارت صنایع و فناوری ترکیه دیدار و بر گسترش همکاری های صنعتی دو کشور تاکید کردند.

همکاری های صنعتی ایران و ترکیه گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، دو طرف در این دیدار درباره اهمیت همکاری های دو جانبه در حوزه صنعت و شهرک های صنعتی به ویژه در دوره تحریم های یکجانبه آمریکا علیه دو کشور تاکید کرده و بر گسترش همکاری های صنعتی متقابل اعلام آمادگی کردند.
    رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با بر شمردن ظرفیت مناطق آزاد ایران به ویژه مناطق آزاد ماکو و ارس، بر آمادگی این مناطق و شهرک های صنعتی نقاط مختلف کشور برای جذب سرمایه گذاری و اجرای طرحهای مشترک صنعتی با همکاری طرف ترک تاکید کرد.
    جعفربیگلو با اشاره به اهمیت کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به عنوان نقشه راه همکاری های در حوزه اقتصاد و تجارت، اعلام کرد: بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی طی ماههای آینده در آنکارا برگزار می شود و این کمیسیون بهترین فرصت برای ارتقای همکاریهای صنعتی بین دو کشور محسوب می شود.
    مدیرکل امور شهرک های صنعتی وزارت صنایع ترکیه نیز با استقبال از افزایش همکاری ها در بخش شهرک های صنعتی بین ایران و ترکیه، از آمادگی وزارت صنایع کشور خود برای همکاری با طرف ایرانی خبر داد.
    رمضان یلدریم در این دیدار خواستار ادامه یافتن مذاکرات مربوط به پروژه شهرک صنعتی مشترک میان دو کشور شد و پیشنهاد داد تا هیاتی مرکب از کارفرمایان مطرح ترکیه در حوزه صنعت، طی سفر به ایران با همتایان خود دیدار و از مناطق آزاد و شهرک های صنعتی ایران بازدید کرده و درباره همکاری مشترک مذاکره کنند.
    یلدریم از ایده تقویت همکاریهای صنعتی دو کشور ایران و ترکیه در بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی حمایت کرده و اعلام کرد که وزارت صنایع ترکیه آمادگی دارد تا نقش جدی در این کمیسیون ایفا کند.
    ایران و ترکیه سالانه حدود 11 میلیارد دلار مبادله تجاری دارند و روسای جمهوری دو کشور دستیابی به تجارت 30 میلیارد دلاری در مراودات اقتصادی دو کشور را هدف گذاری کرده اند.

    برچسب ها