عصر خودرو

در پایان معاملات هفتگی رقم خورد؛

وال‌استریت درجا زد

عصر بازار- سهام بخش مالی با رشد سود اوراق قرضه آمریکا، صعود کردند اما انتشار خبری مبنی بر دستور ترامپ جهت تدارک مقدمات برای وضع تعرفه‌های جدید، سود این سهام را محدود کرد.

وال‌استریت درجا زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در پایان معاملات روز جمعه وال‌استریت(بامداد شنبه)، درحالی که سهام بخش مالی با رشد سود اوراق قرضه آمریکا، بالا رفتند، انتشار اخباری از این که ترامپ دستور داده است اقدامات لازم برای اجرای تعرفه‌های جدید بر 200 میلیارد دلار از واردات چین انجام شود، سود سهام محدود شد.

    شاخص صنعتی داوجونز 8.68 واحد یا 0.03 درصد رشد کرد و به 26154.67 واحد رسید. اس‌اندپی500 هم 0.79 واحد یا 0.03 درصد افزایش داشت و در سطح 2904.97 واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک 3.67 واحد یا 0.05 درصد رشد کرد و در 8010.04 واحد به کار خود پایان داد.

    شاخص سهام جهان ام‌اس‌سی‌آی که در طول روز به بالاترین سطح خود از 4 سپتامبر تا کنون رسیده بود، با انتشار اخبار تعرفه‌ای ترامپ و کاهش اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران، سود خود را کاهش داد و با رشدی 0.22 درصدی به کار خود پایان داد.

    در وال استریت، بخش مالی با نرخ بهره بالاتر، که به نظر می‌رسد به سود بانک‌ها باشد، رشد کرد. سهام انرژی هم با اوج گرفتن قیمت‌های نفت سود کردند.

    با انتشار داده‌های اقتصادی قوی در طول هفته گذشته، که به نظر می‌رسد برای پشتیبانی از برنامه فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره کافی باشد، نرخ سود اوراق قرضه، با افت قیمت آنها اوج گرفت و حتی برای چند لحظه از سطح 3 درصد هم عبور کرد؛ سطح 3 درصد از لحاظ تاثیر روانی بر بازار، اهمیت ویژه‌ای دارد.

    هرچند میزان فروش خرده‌فروشی‌های آمریکا در ماه آگوست با رشد 0.1 درصدی مواجه شد که کمتر از حد انتظار بود، ما همراه با این گزارش، داده‌های ماه جولای هم اصلاح شد که بسیار قدرتمندتر بود و از چشم‌انداز هزینه‌کرد بهتر مصرف‌کننده در ربع سوم پشتیبانی کرد.

    در بازار ارز، دلار، که در پایین‌ترین سطح یک و نیم ماهه خود بود، در برابر سبد ارزهای مهم جهان تقویت شد. شاخص دلار با رشد خوب 0.4 درصدی به 94.926 واحد رسید.

    برچسب ها