عصر خودرو

معاون اقتصادی بانک مرکزی تاکید کرد:

تکذیب‌ توقف‌ اعلام رشد اقتصادی

عصر بازار- معاون اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اعلام آمار رشد اقتصادی متوقف نشده است، گفت: بنا بر تقویم آماری این بانک، ارقام مربوط به نرخ رشد اقتصادی هر فصل(سه ماهه) در هفته آخر فصل بعد منتشر می‌شود.

تکذیب‌ توقف‌ اعلام رشد اقتصادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، پیمان قربانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتشار اخباری  در خصوص توقف اعلام آمار رشد اقتصادی توسط بانک مرکزی، اظهار داشت: شفافیت و نظم در انتشار آمارها یکی از دستاوردهای مهم بانک مرکزی بوده و جناب آقای دکتر همتی رییس کل بانک مرکزی نیز تاکید ویژه ای بر این امر دارند.

    وی ادامه داد: همانطور که قبلا و بارها اعلام شده است، آمار رشد اقتصادی هر فصل در هفته پایانی فصل بعد محاسبه و انتشار می یابد و در این زمینه هیچ‌گونه تاخیری ایجاد نشده است.

    آمار رشد اقتصادی بهار 97 در هفته پایانی تابستان محاسبه و اعلام خواهد شد

    معاون اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: با تلاش همکاران اینجانب در مدیریت کل آمارهای اقتصادی و اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی،  امور مربوط به تهیه آمارهای حساب‌های ملی بطور منظم در جریان بوده و طبق روال قبلی آمار رشد اقتصادی بهار 97 در هفته پایانی تابستان محاسبه و اعلام خواهد شد.

    وی از اصحاب رسانه درخواست کرد از انتشار اخبار حاشیه ای و ناصحیح اجتناب کرده و درصورت بروز هرگونه سوالی مراتب را از مراجع رسمی جویا شوند.

    وی تاکید کرد:بانک مرکزی حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود تمام امور مربوط به تولید و انتشار آمار را با کیفیت مطلوب و مطابق استانداردهای بین المللی و بطور منظم ادامه خواهد داد.

    یادآور می شود، برخی از رسانه ها اخباری مبنی بر توقف انتشار آمار رشد اقتصادی منتشر کرده و مدعی شده‌اند   بانک مرکزی از ابتدای امسال بعنوان نهاد محاسبه آمار رشد اقتصادی، اعلام آمار این حوزه را متوقف کرده و تاکنون که نیمه اول سال رو به اتمام است، هنوز هیچ نرخی اعلام نشده است.

    برچسب ها