عصر خودرو

جزئیاتی از مکانیزم فرمول جدید نرخ خوراک پتروشیمی

عوامل موثر در تعیین نرخ خوراک کدامند؟

عصر بازار- دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، جزئیاتی از مکانیزم تعیین نرخ خوراک پتروشیمی را تشریح و بیان کرد که چه عواملی باید در تعیین نرخ خوراک پتروشمی‌ها در نظر گرفته شود.

عوامل موثر در تعیین نرخ خوراک کدامند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، احمد مهدوی در خصوص فرمول جدید تعیین نرخ خوراک پتروشیمی که اخیرا رئیس سازمان بورس آن را مطرح کرده است، عنوان کرد: مساله‌ای که رئیس سازمان بورس اعلام کرده، بر اساس قانون است. یعنی این‌طور نیست که یک فرمول ساختگی باشد که وی آن را مطرح کرده باشد. همان‌طور که رئیس سازمان بورس هم مطرح کرده، فرمول تعیین نرخ خوراک پتروشیمی بر اساس میانگین گاز مصرفی، گاز صادراتی و وارداتی است که در نهایت یک نرخ را برای خوراک پتروشیمی ارائه می‌کند.

    وی ادامه داد: البته در کنار این مساله باید دو عامل یعنی جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و رقابت در بازارهای بین‌المللی در نظر گرفته شود. یعنی این سه عامل در کنار هم می‌تواند یک نرخ مشخص برای پتروشیمی را به دست دهد. همچنین برای برخی واحدها تخفیف در نظر گرفته شده است.

    مهدوی در خصوص حدود نرخ بر اساس این فرمول، گفت: نمی‌توانم نظری در این رابطه بدهم اما اگر تنها بحث میانگین وزنی باشد، عددی در حدود پنج تا شش سنت را به دست می‌دهد. البته این نرخ ممکن است تا هشت سنت هم باشد. باید دید آنهایی که باید در این رابطه تصمیم‌ بگیرند، در نهایت چه نرخی را بر اساس این فرمول، ارائه می‌کنند.

    صحبت‌های مهدوی در حالی است که پیش از این وزیر نفت نرخی در حدود 12 سنت را برای خوراک پتروشیمی‌ها بیان کرده بود. با این حال، هنوز نرخ مشخصی در این رابطه ارائه نشده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها