عصر خودرو

ریس اتحادیه آهن فروشان کشور:

مدافع بورس کالا هستیم

عصر بازار- محمد آزاد، رییس اتحادیه آهن فروشان کشور با بیان اینکه ما فعالان صنف آهن مدافع بورس کالا و شفافیتی که این بورس طی سالیان گذشته در معاملات آهن کشور ایجاد کرده است، هستیم، گفت: با همکاری بورس کالا و وزارت صمت، آهن فروشان برای خرید انواع میلگرد و تیرآهن در بورس کالا آماده شده‌اند و به زودی شاهد توزیع عمده محصولات در بازار خواهیم بود.

مدافع بورس کالا هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، آزاد ، اظهار کرد: طی چند ماه اخیر به یکباره شاهد هجوم نقدینگی که بازار ارز و سکه را ملتهب کرد به بازار آهن و فولاد کشور بودیم که پس از نشست های متعدد، سرانجام مقرر شد تا تنها آهن فروشان مورد تایید اتحادیه نسبت به خرید از بورس کالا اقدام کنند.

    وی در پاسخ به این پرسش که دلیل نبود تقاضای کافی برای خرید میلگرد و تیرآهن طی هفته های اخیر در بورس کالا چه موضوعی بوده است؟ گفت: به منظور خرید آهن فروشان 31 استان از بورس کالا، مقدماتی لازم است به طوریکه رفته رفته بیشتر آنها کد بورسی دریافت کرده اند و از چهارشنبه این هفته خرید ها با حجم مطلوب آغاز می شود.

    به گفته وی، ابتدا از بورس کالا خواستیم که به آهن فروشانی که هنوز کد ندارند اما مورد تایید اتحادیه هستند، اجازه ورود به معاملات داده شود اما بورس کالا نپذیرفت و اعلام کرد که کارها باید طبق قانون انجام شود؛ شخصا از این موضوع و الزام به کامل شدن مدارک خریداران آهن از بورس کالا رضایت دارم چراکه این دست موضوعات نشان می دهد بورس کالای کشور به خوبی وظایف خود برای صیانت از حقوق ملت را انجام می دهد.

    آزاد در ادامه به کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن ظرف هفته های آینده خبر داد و گفت: در نشستی حضور به شریعتمداری، وزیر صمت قول داده ام که با حضور آهن فروشان در بورس کالا، قیمت ظرف چند هفته متعادل می شود و امروز که هر کیلو آهن حدود 5 هزار تومان است به زیر 4 هزار تومان و حتی پایین تر خواهد رسید.

    رییس اتحادیه آهن فروشان کشور در برابر این پرسش که آیا امکان تخلف از سوی خریداران مورد تایید اتحادیه و گران فروشی آهن در بازار آزاد وجود ندارد؟ گفت: براساس پروانه ساختمانی نظام مهندسی و شهرداری به خریداران آهن فروخته می شود و برای سرکشی از مصرف آهن نیز بازرسان به صورت دوره ای از ساختمان ها بازدید می کنند. همچنین هر خریداری پس از تایید استفاده محموله قبلی اش اجازه خرید جدید خواهد داشت و کلیه این مدارک نیز به وزارت صمت ارسال می شود؛ با همه این تفاسیر مسوولیت هر گونه خطایی از سوی اعضای متقاضای آهن مورد تایید اتحادیه با خود اتحادیه است.

    آزاد در پایان بار دیگر به بورس کالا اشاره کرد و گفت: ریشه التهاب های اخیر نوسانات نرخ ارز بوده اما برخی ها بورس کالا تحت فشار قرار می دهند در صورتیکه این بازار به طور مسلم عامل ایجاد شفافیت، نظم و عدالت در بازار بوده و ما اقتصاد ما همواره به توسعه این بورس نیاز مبرم دارد.

    برچسب ها