عصر خودرو

گزارش مجمع سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران

عصر بازار- سود نقدی مصوب ۶۰ ریال اعلام شد. با وجود اخذ مجوز برای افزایش سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریالی به دلیل ابهام در سود نقدی شرکت آلومینیوم ایران در نهایت به افزایش سرمایه ی ۲۰۰ میلیارد ریالی معادل ۱۱.۸% رای داده شد.

گزارش مجمع سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، خروج از سهام آلومینیوم ایران و تکمیل پروژه ی کوهسار از اولویت های سال مالی جاری عنوان شد.

    محل برگزاری مجمع: ساعت 10 روز شنبه مورخ 10/05/94

    سال مالی: 31/06/94

    اعضای هیات رئیسه:

    رییس مجمع : علی مشایخی

    ناظران مجمع : شروین شهریاری و ژوبین علاقمند

    مدیر عامل: به دلیل عدم حضور مدیر عامل, رئیس هیات مدیره ( روزبه پیروز) در جایگاه حضور یافت.

    منشی:گل پور (دبیر)

    حاضرین در مجمع: 59.4%

    گزارش هیات مدیره
    در ابتدای جلسه آقای روزبه پیروز در خصوص علت این که نماینده ی سهام عدالت در هیات رئیسه قرار ندارد توضیحاتی ارائه داد. به گفته ی ایشان در مجمع ایرالکو با وجود تصویب سود نقدی در مجمع, نماینده ی سهام عدالت صورت جلسه مجمع را امضا نکرده است و این کار باعث بوجود آمدن ابهاماتی در خصوص سود نقدی آن مجمع شده است , از این رو سهامداران عمده ی وتوصا برای جلوگیری از عدم تکرار این موضوع در مجمع وتوصا ناظرین را به نحوی انتخاب کرد که نماینده ی سهام عدالت در هیات رئیسه راه پیدا نکند.

    نماینده ی سهام عدالت در پاسخ به قانونی بودن این رای گیری اشاره داشت و بدین ترتیب هیات رئیسه مجمع تعیین و مجمع آغاز گردید.

    در گزارش هیات مدیره به صورت کلیپ ویدئویی ارائه شد موارد زیر قابل توجه است:

    شرکت توسعه صنعتی ایران در دی ماه سال 1375 تاسیس و در سال 1378 در بورس اوراق بهادار ایران پذیرفته شد. حدود 40% از سهامداران شرکت حقیقی است.عملکرد مالی شرکت در سال مالی 94 به شکلی است که سود خالص 343 میلیارد ریالی 68% در ارتباط با سود نقدی شرکت های سرمایه پذیر و 32% از خرید و فروش سهام ناشی شده است.

    همچنین ترکیب سرمایه گذاری های شرکت از نظر بهای تمام شده افزایش 20% پرتفوی بورسی نسبت به سال قبل را نشان میدهد و به ترتیب زیر است:

    سرمایه گذاری ها:

    آلومینیوم ایران

    وتوصا در فروردین سال مالی 94 اقدام به فروش 27 میلیون سهم از سهام ایرالکو نموده و از این بابت بیش از 8 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است. با توجه به استراتژی شرکت مبنی بر خروج از سهام این شرکت  آگهی فروش بلوک مدیریتی آن شرکت را در آبان 94 منتشر کرد که این امر با تعدیل بودجه و بسته شدن نماد همزمان شده است. تفاهم اولیه با خریدار بالقوه انجام شده است و فروش این سهم پس از بازگشایی نماد پیگیری می شود.

    پروژه ی کوهسار

    این پروژه واقع در منطقه ی کن و به صورت تجاری مسکونی و در 4 بلوک مجزا طراحی شده است. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه 78% است. پیش بینی میشود تا پایان سال 94 تکمیل شود. تعداد 70 واحد از بلوک های A,B پیش فروش شده است. تصمیم بر این است تا دو بلوک C,D به صورت یکجا واگذار شود . از ویژگی های این پروژه تضمین بانک خاورمیانه برای تحویل واحد های پیش فروش شده در موعد مقرر است. بر این اساس در صورت عدم تحویل واحد در زمان تعیین شده مشتری با مراجعه به بانک خاورمیانه اصل پول و سود سالانه ی آن را اخذ می نمایند.

    سرآور پارس

    این شرکت فعال در حوزه ی تجارت الکترونیک با سرمایه گذاری در شرکت هایی از قبیل دیجی کالا( بیش از 50%), شرکت شیپور و همینطور  اپلیکیشن بازارو ... ارزش افزوده ی بالایی را به همراه داشته است, به نحوی که واگذاری 10% از سهام این شرکت به یک شریک خارجی منجر به بازگشت سرمایه ی 70% شده است.

    بانک خاورمیانه

    در پرتفوی بورسی بزرگترین سرمایه گذاری بانک خاورمیانه است که بیش از 40% رشد را در سال مالی مورد گزارش داشته است.

    خالص ارزش دارایی ها:

    در سال مالی 94 با وجود کاهش 14 درصدی شاخص بورس NAVشرکت تنها دو درصد کاهش داشته است. که بخش زیادی از این کاهش در ارتباط با افت قیمت سهام آلومینیوم ایران است. بر این اساس خالص ارزش دارایی های شرکت در پایان سال مالی 94 به شرح زیر است:

     

    شرح

    پایان سال مالی 94

    حقوق صاحبان سهام

    2,324,167

    ارزش افزوده پرتفوی بورسی و غیر بورسی

    245,183

    خالص ارزش دارایی ها

    2,569,350

    تعداد سهم

    1,700,000

    NAVهر سهم

    1,511

    قیمت سهم

    901

    نسبت P/NAV

    59%

     

     

    لازم به توضیح است , دارایی های خارج بورسی با مازاد ارزش 500 میلیارد ریالی نسبت به بهای تمام شده در نظر گرفته شده است.

      اهداف آتی:

    ·        خروج از سهام ایرالکو

    ·        اتمام پروژه ی کوهسار و پیش فروش آن

    ·        بهینه سازی پرتفوی شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران و تبدیل آن به یک هلدینگ مالی- سرمایه گذاری

    گزارش حسابرس
    بند 7: آخرین اساس نامه شرکت مطابق اساسنامه نمونه شرکتهای سرمایه گذاری اعلام شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار نمی باشد.

    جواب: همانطور که اطلاع داراید تیپ اساسنامه ی سازمان بورس برای شرکت های سرمایه گذاری محدودیت هایی را ایجاد میکند و با توجه به استراتژی شرکت مبنی بر خروج از برخی سهم ها و اصلاح پرتفوی در صورت تغییر اساسنامه قادر به ایجاد این تغییرات نخواهیم بود بنابراین تا زمانی( پایان 94) که اقدامات اصلاحی را تکمیل نکرده ایم اساسنامه نیز تغییر نمی کند.

    سوال و جواب:
    سوال: با خروج از فایرا آیا مجددا در شرکت های بورسی سرمایه گذاری می کنید؟ برنامه شرکت به چه شکلی است؟

    جواب: هم ردر شرکتهای بورسی و هم غیر بورسی و حتی پروژه های ساختمانی قصد سرمایه گذاری داریم. ما انتظار داریم که رکود موجود در بازار سرمایه و بازار ساختمان در نهایت از بین خواهد رفت.

    سوال: قیمت واحد های پروژه ی کوهسار چقدر است؟

    جواب: قیمت آپارتمان ها متری 4,090,000 تومان است.متراژ واحد ها متفاوت است . برای پیش فروش 40% مبلغ واحد در ابتدا اخذ می شود و ما بقی تا زمان تحویل به صورت اقساط است. حداقل مبلغ برای پیش فروش 110 میلیون تومان و به طور متوسط 160 میلیون تومان است.

    سود نقدی
    لازم به ذکر است که نماینده ی بورس در خصوص وجود ابهام در سود نقدی مصوب مجمع ایرالکو متذکر شد و نهایتا سود نقدی مصوب به ازای هر سهم 60 ریال اعلام شده است.

    سایر مصوبات:
    ·        بازرس قانونی: موسسه شاهدان

    ·        بازرس علی البدل: موسسه داریا روش

    ·        روزنامه: اطلاعات و دنیای اقتصاد

    ·         حق حضور:800 هزار تومان

    ·        پاداش هیات مدیره: 180 میلیون تومان

    اعضای هیات مدیره:

    -      شرکت پارس پلیکان فیروزه (ا میلیارد رای)

    -      شرکت پرشیا جاوید پویا( 1 میلیارد رای)

    -      شرکت دانا تجارت آرتا(1 میلیارد رای)

    -      شرکت سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی(999,704 هزار رای)

    -      شرکت سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی(999,704 هزار رای)

    -      شرکت اندیشه افراز شرق(35,997 هزار رای)( علی البدل)

    -      شرکت آرین دوچرخ(35,997 هزار رای) ( علی البدل)

     

    مصوبات مجمع فوق العاده
    وتوصا که پیش از این موجوز افزایش سرمایه ی 300 میلیارد ریالی را از سازمان بورس اخذ کرده بود در این مجمع به دلیل وجود ابهام در سود نقدی مصوب مجمع آلومینیوم ایران به ناچار با افزایش سرمایه ی 200 میلیارد ریالی از محل سود انباشته اکتفا کرد. با این افزایش سرمایه ی 11.8% سرمایه شرکت به 1900 میلیارد ریال خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها