عصر خودرو

پارس جنوبی برای تامین گاز زمستانی کشور آماده می شود

عصر بازار- پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی برای تولید حداکثری گاز در ماه های سرد سال آماده می شود و بر این اساس، تعمیر اساسی آنها اواخر مهرماه پایان می یابد.

پارس جنوبی برای تامین گاز زمستانی کشور آماده می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، همه ساله پیش از فرا رسیدن فصل سرما با هدف آماده سازی پالایشگاه ها و تجهیزات، تعمیر اساسی (اورهال) پالایشگاه‌های پارس جنوبی در دستور کار قرار می گیرد.
    بر این اساس، تعمیر اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی از بیست‌وسوم فروردین ماه آغاز شده است و تا سی ام مهرماه ادامه می‌یابد.
    پارس جنوبی بزرگ ترین میدان گازی جهان را در خود جای داده است و به عنوان اصلی ترین میدان تامین گاز کشور شناخته می شود.
    آنگونه که مدیر تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی امروز اعلام کرد «فرایند تعمیر با پالایشگاه نهم آغاز شد و با پالایشگاه‌های سوم، چهارم، هفتم، ششم، هشتم و دهم ادامه یافته است».
    محمود بالنده به تارنمای وزارت نفت گفت: تعمیرات اساسی 156 روز طول می‌کشد.
    به گفته وی، تعمیرات در مجتمع گازی پارس جنوبی با محور بازرسی فنی، نیازهای تعمیراتی و استفاده و الگوگیری از روش‌شناسی مدیریت‌ دارایی‌های فیزیکی انجام می‌شود.
    وی اضافه کرد: در این فرآیند، تجهیزات براساس آمار و اطلاعات فنی و محاسبات علمی انتخاب و با استفاده از نرم‌افزاهای مختلف، نسبت به بهینه‌سازی هزینه‌ها اقدام می‌شود.
    به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید گاز در میدان مشترک پارس جنوبی از روزانه 282 میلیون مترمکعب در سال 1392 اکنون به سبب راه اندازی فازهای جدید به روزانه 570 میلیون مترمکعب رسیده است.
    در بخش ایرانی این میدان، ذخیره 14 تریلیون مترمکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی وجود دارد که هشت درصد کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می شود.

    برچسب ها