عصر خودرو

آفریقای جنوبی از توانمندی های کرمان بهره مند می شود

عصر بازار- رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران گفت: آفریقای جنوبی سرزمین فرصت ها است و این کشور از قابلیت ها و توانمندی های استان کرمان در تمامی زمینه ها از جمله زیرساخت ها و صنایع می تواند بهره مند شود.

آفریقای جنوبی از توانمندی های کرمان بهره مند می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سارا دین (sara dien) روز یکشنبه در نشست بررسی زمینه های همکاری مشترک آفریقای جنوبی و استان کرمان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های استان کرمان فرصتی برای فعالان اقتصادی است که زمینه سرمایه گذاری و فعالیت تجاری در 2 کشور را فراهم کنند ، افزود: قانون تجارت آزاد در کشور آفریقای جنوبی شرایط این فعالیت ها را تسهیل کرده است .
    وی با بیان این مطلب که به دنبال تولید محصولات ایرانی در کشور آفریقای جنوبی هستیم و بحران کمبود پنی سیلین می تواند زمینه همکاری را برای ایران و استان کرمان فراهم کند ، اظهار داشت : هم اکنون آفریقای جنوبی درگیر بحران آب و به دنبال دریافت تکنولوژی در زمینه نمک زدایی از آب است که این امر می تواند زمینه همکاری مشترک 2 کشور باشد.
    دین به سفر ماه نوامبر جاری مجریان تورهای مسافرتی این کشور که به تهران می آیند اشاره کرد و افزود: از طریق سفارت ایران در آفریقای جنوبی ظرفیت های گردشگری را معرفی کنید و آمادگی داریم اقدامات اولیه را برای این موضوع انجام دهیم.
    وی تصریح کرد: هیات تجاری از آفریقای جنوبی در ماه دسامبر به تهران می آیند که این هیات در بخش معدن، صنعت و صنایع تبدیلی فعال هستند و می توانیم این هیات را به استان کرمان بیاوریم.
    دین گفت: ایران و آفریقای جنوبی طی سالیان متمادی روابط سیاسی خوبی داشتند که این روابط در بحران ها نیز پابرجا بود لذا لازم است تدابیری برای افزایش سطح مبادلات تجاری بین این 2 کشور تعریف شود.
    رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران گفت :گرچه سیستم بانکی خوبی بین کشور آفریقای جنوبی و ایران وجود ندارد و شرایط ایران در این زمینه مطلوب نیست اما با وجود تمامی مشکلات و مسائل باید تدبیری بیاندیشیم تا مبادلات بازرگانی مناسبی با ایران داشته باشیم و نظر به اینکه صنایع اتومبیل سازی و وسایل نقلیه در آفریقای جنوبی پیشتاز و این صنایع هم در استان کرمان فعال است ، آمادگی داریم قطعات مورد نیاز صنایع خودروسازی را به استان کرمان صادر کنیم.
    دین افزود: آفریقای جنوبی پیشتاز بخش معدن است و دانش و تجهیزات و ماشین آلات خود را به کشورهای بسیاری صادر می کند و استان کرمان نیز ظرفیت مناسبی در معدن دارد که می توانیم همکاری مشترکی با تولید برخی قطعات و انتقال دانش فنی و لوازم ماشین آلات با شرکت ایرانی داشته باشیم .
    این رایزن اقتصادی افزود: سیمان مورد نیاز صنعت ساختمان سازی کشور آفریقای جنوبی است و این کشور می تواند دروازه ورود به کشورهای دیگر آفریقایی باشد و با انعقاد تفاهم نامه بین کشور آفریقای جنوبی و ایران، سیمان و لوازم ساختمانی این کشور را تامین کنید تا همکاری مشترک در این زمینه افزایش یابد.
    دین تاکید کرد: در زمینه صادرات خرما در کشور آفریقا نخلستان بسیاری وجود دارد اما کیفیت خرمای استان کرمان قابل مقایسه با آفریقای جنوبی نیست و فرصتی برای فعالان اقتصادی استان برای صادرات به این کشور است.
    وی گفت: کشور آفریقای جنوبی آمادگی واردات گلاب را دارد و این محصول در صنایع شیرینی سازی، مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می شود که فرصتی برای فعالان اقتصادی استان کرمان به شمار می رود.
    رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران افزود: صنایع کشتیرانی بسیاری آماده بارگیری کالاهای ایرانی به آفریقای جنوبی هستند و از بندری در این کشور تخلیه بار می شود اما مستقیم به این کشور نمی رود که درصددیم کالاهای ایرانی مستقیم به آفریقای جنوبی بیاید و شرکت های کشتیرانی ما از آن منتفع شوند.
    دین گفت: نیاز به سرمایه گذاری 100 میلیارد دلار طی پنج سال توسط دولت آفریقای جنوبی هدف گذاری شده است لذا به دنبال سرمایه گذاری و تولید شرکت های ایرانی در این کشور هستیم.
    رایزن اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در ایران اضافه کرد: صادرات عمده آفریقای جنوبی از جمله تجهیزات ماشین آلات، مواد شیمیایی و پتروشیمی، ابزار آلات دانش بنیان و مواد غذایی است که قابلیت صادرات را به استان کرمان دارند.
    دین افزود: با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در راستای روند صدور ویزای تجاری توافق نامه مشترکی بین 2 کشور منعقد شده است که صدور ویزا را تسهیل می کند و ویزای ویژه برای افراد درخواست کننده ویزای تجاری برای بازه زمانی طولانی و تردد فراوان به راحتی صادر می شود.
    این نشست امروز(یکشنبه) با حضور رایزن اقتصادی و کاردار سفارت آفریقای جنوبی در ایران، رئیس و مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و فعالان اقتصادی کرمان در محل اتاق کرمان برگزار شد.
    آفریقای جنوبی کشور مهم اقتصادی در این قاره است و از جمله بزرگترین اقتصاد را بین کشورهای اتحادیه آفریقا دارد.

    برچسب ها