عصر خودرو

مدیر ﺻﻨﺪوق ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری ﻣﺸﺘﺮک ﺑﺎﻧک ﺗ ﺎرت:

بازار آتی ارز، بیمه سرمایه گذاران خارجی است

عصر بازار- با راه اندازی بازار آتی ارز و ابزارهای پایه ای که در آن وجود دارد، سرمایه گذاران می توانند از طریق معاملات فیوچر خود را پوشش دهند و این نوعی بیمه است .

بازار آتی ارز، بیمه سرمایه گذاران خارجی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، احسان مرادی، مدیر ﺻﻨﺪوق ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری ﻣﺸﺘﺮک ﺑﺎﻧﻚﺗ ﺎرت با بیان این مطلب گفت: افرادی که به سرمایه گذاری در کشور علاقه دارند و پولشان را به صورت ارزی در داخل کشور می آورند همیشه این ریسک برای آنها متصور است که با افزایش قیمت ارز بازده ای که در داخل کشور کسب می کنند از بین برود و زمانی که می خواهند سرمایه شان را مجدد به ارز اصلی بر گردانند و از کشور خارج کنند، ضرر می کنند .

    وی با اشاره به اینکه با این پوشش ریسک، افراد می توانند در سر رسیدهای آتی، ارزی را که مد نظر دارند خریداری کنند تصریح کرد: طبیعتاً به این روش افراد می توانند با خیال راحت تصمیم بگیرند که ارز خود را تبدیل به ریال  و سپس اقدام به سرمایه گذاری در داخل کشور کنند .

    این کارشناس اقتصادی افزود: از سوی دیگر افرادی که بنگاه اقتصادی تشکیل می دهند و نیازمند آن هستند که در موارد آتی ارز خریداری کنند می توانند از طریق ابزار فیوچر آن را به صورت آتی در بازارها خریداری کنند و از ریسک نرخ ارز رهایی یابند . بنابراین بازار آتی ارز به تحلیلگران و سرمایه گذاران اقتصادی کمک می کند با شیوه بهتری در خصوص بازده سرمایه گذاری خود تصمیم گیری و اقدام به سرمایه گذاری کنند.

    مدیر ﺻﻨﺪوق ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری ﻣﺸﺘﺮک ﺑﺎﻧک ﺗ ﺎرت درباره استقبال از راه اندازی این بازار آتی نیز گفت : این بورس حتما مورد استقبال قرار می گیرد و لازم بود که خیلی زودتر از اینها این کار انجام می شد .

    احسان مرادی درباره اخباری مبنی بر کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر بودجه هم  گفت : واقعیت آن است که در حال حاضر قیمت نفت به یک سوم ارزش خود رسیده است و نسبت به سال گذشته به یک چهارم قیمت کاهش پیدا کرده است . طبیعی است که درآمد دولت نیز متناسب با آن کاهش پیدا کند .

    وی با اشاره به اینکه هنوز دولت ما بزرگترین مصرف کننده در اقتصاد محسوب میشود افزود : طبیعتاً وقتی قیمت نفت کاهش می یابد متناسب با آن هم باید هزینه های دولت کاهش پیدا کند و دولت چاره ای جز این ندارد .

    این کارشناس اقتصادی در پایان تصریح کرد : همه ما می دانیم تامین بودجه از طریق استقراض از بانک مرکزی بسیار تورم زا است و دولت هم نشان داده است که به این سمت حرکت نخواهد کرد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها