عصر خودرو

رئیس انجمن شیرخشک و غذای کودک :

دپوی چندین ماهه مواد اولیه شیرخشک در گمرک

عصر بازار- رئیس انجمن شیرخشک و غذای کودک می‌گوید اولویت تخصیص ارز دولتی به شیر خشک حذف شده و اگر قرار باشد به این منوال پیش‌ رویم با کمبود شیرخشک در بازار مواجه خواهیم شد.

دپوی چندین ماهه مواد اولیه شیرخشک در گمرک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت نیوز ، رئیس انجمن شیرخشک و غذای کودک درباره وضعیت این مواد غذایی گفت: وضعیت تولید شیرخشک بحرانی نیست اما ارگان‌های مسئول به ویژه وزارت بهداشت و درمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید وضعیت این بخش را از طریق نمایندگان بخش‌خصوصی جویا شوند تا به این شکل بتوان با واقعیت‌ها رو به رو شد.

    هانی تحویل‌‌زاده افزود: واقعیت موجود این است که تولیدکنندگان شیرخشک با مشکلات جدی از جمله کمبود مواد اولیه رو به رو هستند و در این باره ارگان‌های دولتی باید اقدامات بزنگاهی را برای جلوگیری از بحران‌ها در نظر بگیرند.

    او تصریح‌کرد: مواد اولیه ماه‌هاست که در گمرک در حال خاک‌خوری است. دلیل این موضوع هم این است که گمرک از تولیدکنندگان این بخش مابالتفاوت نرخ ارز را طلب می‌کند و ما هم نمی‌توانیم نیاز آنها را بابت بحران‌های ارزی پاسخگو باشیم.

    تحویل‌‌زاده در ادامه درباره بازار غیررسمی شیرخشک می‌گوید: بحث قاچاق مواد غذایی همچون شیرخشک آن هم به‌طور چشمگیر امکان‌پذیر نیست؛ چرا که انجمن مداما در حال رصد وضعیت داروخانه‌هاست. بنابراین اجازه نمی‌دهیم که در یک ماه میزان خرید داروخانه‌ها به یک باره افزایش یابد. چنانچه داروخانه‌ای برای خرید شیرخشک در ماه 50 کارتن سفارش می‌دهد در ماه آتی نیز به این فعالان همین تعداد مواد غذایی اطفال تعلق می‌گیرد و نه بیشتر.

    اولویت تخصیص ارز به مواد اولیه شیرخشک اطفال از یک به دو تغییر کرده است. یعنی در تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه شیرخشک قطع شد که امیدواریم در این زمینه اهتمام جدی ورزیده شود.

    او در ادامه توضیح ‌داد: متاسفانه ارگان‌های دولتی اطلاعات جامع و بروزی در حوزه شیر خشک ندارند. به عقیده ما فعالان بخش خصوصی‌، قاچاق شیرخشک به کشورهای منطقه یا بحث استفاده شیرخشک در مصارف صنعتی امکان‌پذیر نیست. باید در این مسیر برنامه جامعی را ارائه داد و اگر چنین موضوعی اتفاق نیفتد در آینده با کمبود شیرخشک رو به رو خواهیم شد.

    تحویل‌‌زاده درباره شرایط تخصیص ارز به این موادغذایی ضروری گفت: اولویت تخصیص ارز به مواد اولیه شیرخشک اطفال از یک به دو تغییر کرده است. یعنی در تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه شیرخشک قطع شد که امیدواریم در این زمینه اهتمام جدی ورزیده شود.

    این فعال مواد غذایی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا در آینده شیرخشک نیز با بحران مواجه خواهد شد یا خیر، افزود: در حال حاضر در صنعت شیرخشک بحرانی وجود ندارد انتظار داریم متولیان امر به مشکلات تولیدکنندگان رسیدگی لازم را داشته باشند تا در آینده این معضلات به بحران تبدیل نشود.

    تحویل‌‌زاده همچنین درباره نوع مبادلات مالی با کشورهای اروپایی توضیحاتی داد و گفت: متاسفانه در این بازه زمانی نمی‌توانیم منابع ارزی لازم را به اروپا حواله کنیم. 100 در صد مواد اولیه این صنعت از کشورهای اروپایی تامین می‌شود. درحال حاضر شرکت‌ها به دلیل کمبود مواد اولیه از ذخایر استراتژیک خود استفاده می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌شود اگر شرایط به همین منوال پیش رود در آینده با کمبود شیرخشک در بازار مواجه شویم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو