عصر خودرو

مدیرعامل شرکت کشتیرانی :

ضربه ترامپ به تجارت جهانی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت کشتیرانی با بیان اینکه آمریکا طی شش ماه گذشته تجارت بین المللی در منطقه را دچار خدشه کرده است، از سازمان بین المللی دریانوردی تقاضا کرد که به طور ویژه به این موضوع بپردازند.

ضربه ترامپ به تجارت جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، محمد سعیدی، مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز جهانی دریانوردی که دقایقی قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی و تاک لیم، رئیس سازمان بین المللی دریانوردی در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما در تهران آغاز شد، گفت : ایجاد امنیت در تجارت بین الملل یکی از اهدافی است که سازمان بین المللی دریانوردی آن را دنبال می کند. این سازمان می تواند راهکارهای مناسبی برای ایجاد امنیت برای تجارت در حوزه منطقه ای و بین المللی اتخاذ کند.

    وی با بیان اینکه 90 درصد تجارت بین الملل از طریق دریا انجام می شود، افزود: یکی از موضوعاتی که امنیت تجارت بین الملل را به خطر انداخته، ایجاد محدودیت از سوی آمریکا است.

    وی ادامه داد: اقدامات آمریکا طی شش ماه گذشته تجارت بین المللی را در منطقه دچار خدشه کرده و ناوگان های تجاری آسیب دیده اند که این آسیب طی ماه های آینده بیشتر هم خواهد شد.

    سعیدی تاکید کرد: از سازمان بین المللی دریانوردی درخواست داریم به طور ویژه به این موضوع بپردازد و اجازه ندهد این کشور برای امنیت بین المللی خطراتی ایجاد کند.

    وی در ادامه سیاست گذاری و برنامه ریزیبرای عمل به تعهدات مربوط به سال 2020 را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه هنوز شرایطی برای استفاده از سوخت های لوسوفلور (سوخت بدون آلاینده) فراهم نشده است که این مسئله یک چالش جدی محسوب می شود.

    مدیرعامل شرکت کشتیرانی همچنین از سازمان بین المللی دریانوردی تقاضا کرد تا شرایط را برای استفاده هر چه بیشتر ایران از امکانات آموزشی فراهم کند.

    وی تاکید کرد: بهره مند شدن از امکانات آموزشی بیشتر هم می تواند نیروهای دریانورد ایران را به روز کند و هم استانداردهای فنی را بهبود بخشد.

    سعیدی افزود: اجرایی شدن این مسئله مستلزم رفع محدودیت های بین المللی برای ناوگان تجاری است.

    برچسب ها