عصر خودرو

ارزش معاملات فرابورس به مرز یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال رسید

عصر بازار- در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، ۱۱۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش به یک هزار و ۴۵۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

ارزش معاملات فرابورس به مرز یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در پایان معاملات پنجم دی‌ماه 1394، 112 میلیون و 440 هزار ورقه بهادار در حدود 23 هزار نوبت خرید و فروش شد و ارزش آن به یک هزار و 458 میلیارد و 990 میلیون ریال رسید.
    در روز جاری، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با معامله 24 میلیون و 500 هزار سهم به ارزش بیش از 35 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام روز جاری را به نام خود ثبت کرد و آیفکس با حدود یک واحد افزایش به 677 واحد رسید.
    این گزارش حاکیست، سهام توسعه و عمران کرمان، قاسم ایران و فولاد هرمزگان بیشترین افزایش قیمت را در بازار فرابورس تجربه کرد و در سوی دیگر بازار، سهام زغال سنگ پروده طبس، پالایش نفت شیراز و تدبیرگران فارس و خوزستان با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.
    این در حالی است که اوراق تسهیلات مسکن امروز در همه نمادها با افت قیمت مواجه و در محدوده 680 تا 724 هزار ریال معامله شد.
    علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ETF به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 2 میلیون و 280 هزار سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم مربوط به معامله 320 هزار و 130 ورقه اجاره مپنا بود.
    خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی در روز جاری با قیمت 953 هزار و 646 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق معادل 25.26 درصد شد.
    گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش‌بینی عملکرد سال مالی 1394 و شرکت فرآورده‌های غذائی و قند چهارمحال جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز دوشنبه 7 دی‌ماه در پایان معاملات متوقف شد. ضمن اینکه نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت گروه صنعتی بوتان در نماد "بوتان1"، به منظور پرداخت اصل مبلغ اوراق و پرداخت آخرین سود علی‌الحساب سه ماهه اوراق در تاریخ 7 دی‌ماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها