عصر خودرو

براساس آخرین نظرسنجی، بهای اونس افزایش می یابد؛

هدیه کریسمس کیتکو به بازار طلا

عصر بازار- آخرین نظرسنجی کیتکو نیوز در سال ۲۰۱۵ میلادی نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان ارشد اقتصادی نسبت به روند تحولات قیمت طلا در هفته پایانی امسال نسبتا خوش بین و امیدوار هستند.

هدیه کریسمس کیتکو به بازار طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  بورس کالای ایران، نتایج نظرسنجی کیتکو در شرایطی منتشر شده است که بازارهای جهانی طلا به علت کریسمس تعطیل خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، بهای اونس با یک درصد افزایش در هفته ای که گذشت روبرو شده و به بیش از 1075 دلار در هر اونس رسیده است.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز این هفته 180 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 83 نفر معادل 46 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد. 68 نفر دیگر معادل 37 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو می شود و 43 نفر معادل 13 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

    از سویی هفته گذشته 44 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکو به کاهش قیمت طلا رای داده بودند. از 36 کارشناس ارشد اقتصادی نیز 14 نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 7 نفر معادل 50 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند و 3 نفر معادل 21 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و 4 نفر معادل 29 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آتی تغییر چندانی نخواهد داشت.

    بر این اساس اکثر تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

    برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند نزولی ارزش دلار آمریکا ادامه خواهد یافت و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود. ادامه روند صعودی قیمت نفت نیز عامل مهمی برای افزایش بیشتر قیمت خواهد بود.

    به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1080 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها