عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی بررسی کرد؛

یک هفته با بازار پلیمر

عصر بازار- در شرایطی که افت بهای نفت طی هفته های اخیر بر بازار محصولات پتروشیمی سایه انداخته است، یکی از کارشناسان این بازار معاملات هفته گذشته مواد پلیمری در بورس کالای ایران را مورد ارزیابی قرار داده است.

یک هفته با بازار پلیمر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، رسول پناهی، مدیرعامل شرکت شبنم پلاستیک درباره معاملات محصولات پتروشیمی طی هفته گذشته در بورس کالای ایران گفت: طبیعی است که وقتی تحلیلگران از نفت 20 دلاری در بازارهای جهانی سخن بگویند، فعالان بازار محصولات پتروشیمی نیز نسبت به خرید مواد مورد نیازشان تردید داشته باشند، از این رو عمده مصرف کنندگان در حد نیاز روزانه خود اقدام به خرید می کنند.

    وی افزود: به این ترتیب در هفته ای که گذشت مصرف کنندگان محصولات پلیمری مانند پلی پروپیلن ها، پلی اتیلن های سبک و سنگین، پلی اتیلن های سبک فیلم و سنگین تزریقی و ... محتاطانه اقدام به خرید کردند و بخشی از عرضه ها نیز وارد سیستم مچینگ شد.

    پناهی اظهار داشت: البته هفته گذشته معامله برخی محصولات پلیمری با اقبال معامله گران روبه رو شد که در صدر آنها می توان به محصولات آف گرید اشاره کرد؛ این گروه از محصولات به دلیل صرفه اقتصادی در شرایط رکود، بیش از کالاهای دیگر مورد توجه قرار دارند. همچنین در بازار پلیمرها، پلی استایرن های تبریز و پی وی سی ها نیز در کانون توجه خریداران بودند و بیشترین خریدها روی این محصولات انجام شد.

    این کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بهای نفت، معادلات بازار پتروشیمی را برهم زده و نمی توان زمانی دقیق برای بهبود بازار پیش بینی کرد، گفت: البته چشم انداز بازار پتروشیمی داخلی، با توجه به نزدیک بودن لغو تحریم های بین المللی مثبت ارزیابی می شود چراکه به نظر می رسد رفته رفته بر حجم مصرف مواد پتروشیمی افزوده شود و تحرک به بازار برگردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها