عصر خودرو

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان تاکید کرد

ضرورت مدیریت ثبات نرخ ارز در پساتحریم

عصر بازار- دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان تاکید کرد: اگر نتوانیم موضوع ثبات نرخ ارز را مدیریت کنیم، مزیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در دوران پساتحریم در بحث صادرات و جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به آن دست خواهیم یافت، نتیجه چندانی نخواهد داشت.

ضرورت مدیریت ثبات نرخ ارز در پساتحریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن ضیاعی اظهار کرد: آنچه در حال حاضر برای چیدن میوه رفع تحریم برای صنعت ما فرصتی بسیار مهم قلمداد می‌شود، موضوع ثبات در قوانین و مقررات و به‌ویژه نرخ ارز است.

    وی با تاکید بر اینکه صنعت نمایشگاهی در تجارت بین‌الملل و میزان صادرات فاکتور بسیار مهمی محسوب می‌شود، گفت: تجار خارجی و سرمایه‌گذاران نگاهی از صنعت نمایشگاهی ایران نداشته و آشنایی چندانی با قدمت 55 ساله این صنعت در کشور ما ندارند که برای تثبیت این هویت به طور خاص برای خارجی‌ها، راه‌اندازی مرکزی در این زمینه که با عنوان موزه صنعت نمایشگاهی است بسیار احساس می‌شد تا وجاهت و جایگاه کشورمان را در این بخش به خارجی‌ها نشان دهد.

    ضیاعی با بیان اینکه با راه اندازی این مرکز هویت و اصالت صنعت نمایشگاهی به خارجی ها اثبات می‌شود افزود: با توجه به اینکه تا چند روز آینده تحریم ها لغو می شود باید معرفی محصولات ایرانی به بازار خارجی و حضور در بازار کشورهای مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

    وی در عین حال بیان کرد: طرح و ایده موزه صنعت نمایشگاهی از حدود یکسال گذشته مطرح شده و روز گذشته (4دی ماه) در نمایشگاه بین‌المللی افتتاح شد که کلیه اقلام و اسناد مربوط به صنعت نمایشگاهی کشور از زمان تاسیس در این موزه جمع آوری شده و تجهیزات مبلمان،دکوراسیون و معماری داخلی موزه به شورای ملی مبلمان سپرده شد که به نمایندگی از صنعت مبلمان کشور هزینه‌های لازم را برای آن تامین کند که این شورا نیز با همکاری شرکت نمایشگاههای بین المللی تامین بودجه کرد.

    دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان افزود: وجود چنین مرکزی برای جلب اعتماد تجار و سرمایه گذارن خارجی بسیار احساس می‌شد چرا که با ایجاد چنین مرکزی و آشنایی آن‌ها با قدمت صنعت نمایشگاهی ایران، اعتماد بیشتری به این بخش پیدا می‌کنند.

    وی با بیان اینکه در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان اداری میزبان هیات‌هایی از کشورهای خارجی بودیم، گفت: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صنعتی ما در بخش چوب و مبلمان کشور توسعه زیادی یافته، اما متاسفانه متناسب با آن، فرصت حضور در بازارهای جهانی را نیافتیم که با آغاز اجرای برجام حضورمان پررنگ‌تر خواهد شد.

    ضیاعی همچنین گفت: بحث نقل و انتقالات پولی از مشکلات مهم تجار و بازرگانان محسوب می‌شود که بعد از لغو تحریم‌ها حل می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها