عصر خودرو

در پی رشد ۷۰ درصدی؛

حجم معاملات امسال بازار فیزیکی بورس انرژی از مرز یک میلیون تن گذشت

عصر بازار- در جریان معاملات آخرین روز هفته (چهارشنبه ۲ دی ۹۴)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، گاز مایع صنعتی، گاز بوتان، گاز پروپان و برش سنگین بندر امام، حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس و نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند.

حجم معاملات امسال بازار فیزیکی بورس انرژی از مرز یک میلیون تن گذشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، کل معاملات صورت گرفته برروی کالاهای بازار فیزیکی و عرضه‌های مازاد معادل 6,781 تن به ارزشی قریب به 73 میلیارد و 450 میلیون ریال بود.

    لازم به ذکر است معاملات نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی با ارزشی قریب به 55 میلیارد ریال و حجمی معادل 5 هزار تن، بیشترین سهم را از حیث ارزش و حجم در کل معاملات این روز بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از آن خود کرد. لازم به ذکر است با احتساب معاملات روز پایانی هفته حجم معاملات سال جاری بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از مرز یک میلیون تن عبور کرد و این در حالیست که حجم کل معاملات سال گذشته بازار فیزیکی قریب به 780 هزار تن بود. همچنین حجم معاملات در مدت مشابه سال قبل (9 ماهه ابتدای سال 93)، قریب به 590 هزار تن بوده است که با این حساب می‌توان به رشدی 70 درصدی در حجم معاملات سال جاری بازار فیزیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

    روز چهارشنبه همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 2 هزار و 431 قرارداد در قالب 67 معامله و معادل 47 هزار و 224 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 17 میلیارد ریال معامله شد. همچنین در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه 2 بهمن 94 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم باری، میان باری و بارپایه روزانه 6 دی 94، 7 دی 94 و 8 دی 94 متوقف شدند. لازم به ذکر است در جریان معاملات این روز در سمت تقاضا 13 شرکت توزیع نیروی برق و در سمت عرضه 6 نیروگاه، بازیگران روز جاری بازار برق بورس انرژی را تشکیل دادند.

    همچنین طی جلسه معاملاتی روز چهارشنبه در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، در مجموع پنج نماد فعال، 17 قرارداد جمعاً به میزان 183 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روزبورس انرژی ایران به 90 میلیارد و 700 میلیون بالغ شد.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی روز کاری آتی (شنبه 5 دی ماه 94)، در کنار معاملات مداوم قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای متانول پتروشیمی زاگرس و حلال 402 کرمانشاه در رینگ داخلی و گاز مایع پالاش نفت آبادان و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بین­ الملل عرضه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها