عصر خودرو

طی یک ماه اخیر

دلار در پایین‌ترین سطح قرار گرفت

عصر بازار- پس از آن که یکی از مقامات اتحادیه اروپا از استقبال این اتحادیه برای داشتن روابط زدیک با انگلیس در دوران پس از برگزیت خبر داد، پوند صعود چشمگیری داشت.

دلار در پایین‌ترین سطح قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، میشل بارنیر - مسئول مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا با انگلیس - گفته است این اتحادیه آماده ارائه پیشنهاد همکاری ویژه با انگلیس در چارچوب بازار واحد اروپایی است.

    به دنبال انتشار این خبر، پوند پس از مدت ها به سطح بالای 1.3 دلار رسید و به ازای 1.3039 دلار مبادله شد. این بزرگترین جهش روزانه پوند از بیست و چهارم ژانویه تاکنون محسوب می‌شود.

    شاخص دلار که ارزش آن در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ثبت سطح 94.434 واحدی، ضعیف‌ترین سطح چهار هفته اخیر خود را به ثبت رساند. از سوی دیگر یورو بدون تغییر نسبت به روز گذشته برابر با 1.1706 دلار مبادله شد. در برابر ین نیز دلار بدون تغییر به ازای 111.71 ین مبادله شد.

    تارو ساساکی- مدیر مرکز تحقیقات شعبه توکیو بانک جی پی مورگان - در همین رابطه گفت: دلار در دو هفته اخیر از نفس افتاده است. در شرایطی که توجه معامله گران به سمت مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی معطوف است نتوانسته در برابر ارزهای کشورهای نوظهور پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

    با این حال هنوز کاهش شدید ارزش لیر موجب نگرانی سرمایه گذاران شده است به ویژه حالا که این بحران به آرژانتین، روسیه و هند نیز رسیده است.

    رییس جمهور آرژانتین از صندوق بین المللی پول خواسته است فرآیند اعطای وام 50 میلیارد دلاری به این کشور را تسریع کند و مقامات صندوق گفته‌اند با درخواست این کشور موافقت کرده و در حال مطالعه راه‌های موثر در جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش پزو هستند.

    برچسب ها