عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

برجام به تنهایی رونقِ بورس را برنمی‌گرداند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که اجرای برجام در بلندمدت در بورس اثرگذار خواهد بود گفت: بازار سهام برای مثبت شدن و بازگشت به دوران رونق نیازمند تغییر در عوامل بنیادی اقتصاد کشور است.

برجام به تنهایی رونقِ بورس را برنمی‌گرداند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امید احمدی با اشاره به این که یکی از ریسک های کهنه و قدیمی بازار سرمایه موضوع رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای و رفع تحریم هاست گفت: در شرایط کنونی معامله گران به بورس بی اعتماد شده اند بر همین اساس خبرهای خوب و مثبت منتشر شده از برجام هم نمی تواند رونق را به بازار بازگرداند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: بورس برای مثبت شدن و بازگشت به دوران رونق نیازمند تغییر در عوامل بنیادی اقتصاد کشور است و باید به موضوع برجام و رفع تحریم ها نیز با دیدی بلندمدت نگاه کرد.
    وی همچنین با تاکید بر این موضوع که تا مشکلات صنایع و شرکت‌ها در داخل کشور حل نشود نمی توان به بازگشت رونق به بورس امیدوار بود اذعان داشت: جدای از وضعیت نامناسب قیمت جهانی نفت که تاثیرات مستقیمی بر اقتصادهای نفتی از جمله اقتصاد ما دارد، دولت باید فکری به حال برون رفت اقتصاد از رکود سنگین فعلی کند.
    این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که توقف و کنترل تورم در ذات خود موضوعی مهم و قابل تقدیر است گفت: وضعیت اقتصاد کشور و بنگاهها با شعار کنترل تورم درست نمی شود و در برخی موارد صدمات رکود بر پیکره اقتصاد بدتر از وجود تورم است.
    وی با بیان این که سیاست‌های کلان اقتصادی باید در راستای منافع تولید کنندگان داخلی باشد اظهار داشت: هر چند رسیدن به توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام می توان ریسک های سیاسی اقتصاد و بازار سرمایه کشور را کاهش دهد اما در حال حاضر اقتصاد و بنگاهها با مشکلات ساختاری و بنیادی مواجه هستند و  باید در این زمینه نیز اقدامی مناسب و سریع صورت گیرد.
    این کارشناس بازار سهام در خصوص عملکرد حقوقی ها در روزهای بد بورس نیز گفت: اتفاقا باید یکی از دلایل افت عمیق بازار سرمایه را در رفتار حقوقی ها جستجو کرد؛ چرا که در شرایط افت و ریزشی قیمتها در بورس حقوقی ها بجای حمایت از سهام خود اقدام به نوسانگیری و کسب سودهای ناچیز می کنند و توجهی به رسالت خود ندارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها