عصر خودرو

قائم مقام معاونت بازار تامین سرمایه تمدن :

بازارگردانی گره گشای مشکلات بازار سهام

عصر بازار- با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات معاملاتی موجود در بازار سهام اعم از معاملات نامتعارف، عدم شفافیت ها و ... ناشی از عدم وجود بازارگردانی است لذا توجه به این مساله علاوه بر عمق بخشی و نقدشوندگی در بازار می تواند نتایج مطلوبی را در راستای توسعه بازار به همراه اورد.

بازارگردانی گره گشای مشکلات بازار سهام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، منظربزرگی قائم مقام معاونت بازار تامین سرمایه تمدن  با بیان اینکه بازارگردانها (market makers) مهمترین ارکان بازارهای مالی به حساب می آیند گفت:وجود بازارگردان در معاملات سهام  نتایج مطلوب فراوانی از جمله عمق بخشیدن به بازار، افزایش سرعت و حجم معاملات، کمک به نقد شوندگی و انجام معاملات روان سهم به همراه خواهد داشت که در نهایت با  ایجاد اطمینان خاطر در سرمایه گذاران منجر به افزایش رقابت پذیری و ضریب نفوذ فعالیت های بورسی در جامعه می گردد.
    وی افزود:تامین سرمایه تمدن با درک این نیاز اساسی بازار سرمایه همواره یکی از بزرگترین فعالین حوزه بازارگردانی سهام بوده و در این مسیر سعی در متحول کردن معاملات سهام از طریق افزایش گردش معاملات آنها داشته است.
    بزرگی خاطر نشان کرد:حجم  معاملات  انجام شده از طریق فرایند بازارگردانی سهام در یک ماه گذشته  بالغ بر  یک هزار  میلیارد ریال و طی 5 ماه گذشته از ابتدای سال بالغ بر 2،300 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با منابع 1،400 میلیاردی در اختیار بازارگردان می تواند نقطه عطفی در حوزه بازارگردانی در بازار سرمایه ایران به شمار آید.
    بزرگی با اشاره به اینکه این اتفاق حاصل تلاش مستمر تیم تخصصی بوده گفت: از مهمترین دست آوردهای تامین سرمایه تمدن در این زمینه جلوگیری از تداوم صف های خرید و فروش در سهام مورد بازارگردانی و کمک به روان تر شده معاملات و عمق بخشیدن به آن می باشد.
      وی براین باور است که نیل به این هدف صرفاً با استفاده از قابلیت های نیروی انسانی در انجام معاملات امکان پذیر نیست، لذا تیم تخصصی تامین سرمایه تمدن همراستا با بازارهای مالی جهانی با بهره گیری از روشهای هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) و یادگیری عمیق (Deep Learning) مدل های مختلف معاملاتی را در بازار ایران پیاده سازی کردند و پس از آزمون و خطاهای مختلف بر اساس داده های گذشته و پیش بینی آینده به اجرای مدل های معاملاتی بازارگردانی سهام پرداختند و با ایجاد پلتفرم های معاملاتی با قابلیت های متنوع، صنعت بازارگردانی را به سمت شکل گیری معاملات کاملاًخودکار بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی در تصمیم گیری و اجرا سوق داده اند.
    قائم مقام معاونت بازار تامین سرمایه تمدن  تصریح کرد:تعداد سهام تحت مدیریت بازارگردانی تامین سرمایه تمدن بالغ بر 20 شرکت شامل صنایع مختلف معدنی، پتروشیمی، دارویی، اطلاعات و ارتباطات و غیره می باشد که با سرمایه ای بالغ بر 1،400 میلیارد ریال در قالب صندوق های اختصاصی بازارگردانی و یا به صورت مستقیم بازارگردانی می شوند.
    بزرگی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات معاملاتی موجود در بازار سهام اعم از معاملات نامتعارف، عدم شفافیت ها و ....که منجر به معاملات نامناسب و حتی  بسته شدن طولانی مدت نمادها خواهند شد ناشی از عدم وجود بازارگردان فعال در معاملات سهام شرکت ها است ابراز امیدواری کرد تا سایر فعالین و نهادهای مختلف بازار سرمایه نیز با نگاه مثبت به بحث بازارگردانی سهام در این زمینه حضور پر رنگی داشته باشند تا با عمق بخشیدن به این حوزه نوپا هر چه سریعتر به نتایج مطلوب آن در بازار سرمایه ایران دست پیدا کنیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو