عصر خودرو

در مرداد ماه سال جاری؛

تعداد معاملات مسکن کاهش یافت

عصر بازار- در پنج ماهه ابتدایی سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۶۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۷.۳ درصدی روبرو بوده است.

تعداد معاملات مسکن کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ،براساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی  تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مرداد ماه به 12 هزار واحد مسکونی رسید که این رقم نسبت به ماه قبل با کاهش 11.2 درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته اُفت 33.2 درصدی را نشان می‌دهد.

    آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد که در ماه مرداد ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران به 7 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل 6.1 درصد و نسبت به سال گذشته با رشد 62.1 درصدی روبرو بوده است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که در پنج ماهه ابتدایی سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 64 هزار و 600 واحد مسکونی رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 7.3 درصدی روبرو بوده است.

    همچنین بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد ماه سال 97 حاکی از آن است که از مجموع 12 هزار و 6 واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا 5 سال ساخت با سهم 44.3 درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.تعداد معاملات مسکن کاهش یافت
    در این میان توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در مردادماه سال 1397 حاکی از آن است که از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 13.3 درصدی از کل معاملات بیشترین سهم را داشته و مناطق 4 و 2 به ترتیب با سهم‌های 9.7 درصدی و 8.4 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

    تعداد معاملات مسکن کاهش یافت
    تحولات اجاره بها در مرداد ماه سال جاری

    در بحث اجاره بها در مردادماه سال 1397 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه گذشته با رشد 14.1 درصدی و نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 11.8 درصدی روبرو بوده است.

    تعداد معاملات مسکن کاهش یافت

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که از 12 هزار و 6 فقره معامله انجام شده بالغ بر هزار و 592 معامله مربوزط به منطقه 5، بالغ بر هزار و 166 فقره معامله مربووط به منطقه 4 و هزار و 7 فقره معامله مربوط به منطقه 2 شهرداری تهران بوده است.

    تعداد معاملات مسکن کاهش یافت

    برچسب ها