عصر خودرو

فرانسه برای «برگزیت سخت» آماده می‌شود

عصر بازار- با ادامه اختلافات میان لندن و بروکسل درباره جزئیات روابط آتی میان انگلستان و اتحادیه اروپا، فرانسه قصد دارد برنامه‌ای را برای آمادگی برای رویارویی با خروج ناگهانی و بی‌برنامه انگلستان از اتحادیه، تدوین کند.

فرانسه برای «برگزیت سخت» آماده می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، فرانسه قصد دارد برنامه‌ای را برای شرایطی که خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون توافق درباره جزئیات روابط آتی لندن با بروکسل صورت گیرد، تدوین کند.

    بنابر گزارش خبرگزاری «رویترز»، «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه روز دوشنبه از وزرای دولت خواست تا تدابیری را برای شرایط عدم توافق درباره جزئیات آینده روابط انگلستان و اتحادیه اروپا، در نظر بگیرند. به خروج ناگهانی انگلستان از اتحادیه اروپا، بدون توافق درباره وضعیت تردد مرزی و مجوز کار کارگران انگلیسی در اروپا، اصطلاحا «برگزیت سخت» گفته می‌شود.

    دربیانیه‌ای که دفتر نخست‌وزیری فرانسه به همین منظور منتشر کرده آمده است: «فرانسه امیدوار است که بریتانیا بتواند در زمینه خروج از اتحادیه با شرکای اروپایی خود به توافق برسد، اما باید برای خلاف آن هم آمادگی داشته باشد.»

    فیلیپ از وزرا خواست تا  اقدامات لازم را در نظر بگیرند تا بتوانند چالش‌های بی سابقه احتمالی را برطرف کنند. در بیانیه دولت فرانسه به ارائه تسهیلاتی به شهروندان بریتانیایی که هم‌اکنون در فرانسه زندگی می‌کنند و نیز کنترل مرزها اشاره شده است.

    دولت در هفته‌های پیش رو از پارلمان درخواست خواهد کرد که برای اجرایی کردن این اقدامات به دولت مجوز بدهد.

    این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دیروز دوشنبه تاکید کرد که وحدت اتحادیه اروپا از رابطه بریتانیا پس از برگزیت با اروپا اهمیت بیشتری دارد.

    چندی پیش «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا ضمن ابراز ناامیدی از آینده مذاکرات برگزیت گفت که لندن انتظار دارد که مذاکرات برگزیت به شکست منتهی شود و گفت: «ما خود را برای اینکه توافقی به دست نیاید آماده می‌کنیم چرا که خطر شکست در سایه اختلافات وجود دارد.»

    مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) ماه ژوئن سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند. فرآیند قانونی خروج که دو سال به طول می‌انجامد از ماه مارس سال 2017 رسما آغاز شد و تا سال 2019 ادامه خواهد داشت.

    بعد از این تاریخ، در صورت حصول توافق میان لندن و بروکسل برای آینده روابط تجاری و قانونی، دو سال دوره گذار پیش از دوره پسابرگزیت پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو