عصر خودرو

بروز نشانه هایی از افزایش عرضه نفت

تصمیم فدرال رزرو چقدر روی قیمت نفت اثر گذاشت؟

عصر بازار- گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت نفت در هفته منتهی به ۲۰ دسامبر ۲۰۱۵، از ادامه روند نزولی قیمت نفت خبر داد.

تصمیم فدرال رزرو چقدر روی قیمت نفت اثر گذاشت؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تغییرات قیمت نفت در هفته منتهی به 20 دسامبر 2015 حاکی از آن است که متوسط بهای نفت‌خام پایه آمریکا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل، 3.24 درصد کاهش یافت.

     

    بر اساس این گزارش، گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت‌خام پایه آمریکا در محدوده 37.35 - 34.73 دلار معامله شد و متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 35.74 دلار قرار گرفت.

    متوسط بهای نفت‌خام برنت دریای شمال در هفته گذشته 5.65 درصد نسبت به هفته ماقبل کاهش یافت. هر بشکه نفت‌خام برنت به نرخ‌های پایان وقت بازار مذکور در دامنه 38.45 - 36.88 دلار معامله شد و متوسط هفتگی هر بشکه آن به 37.51 دلار رسید.

    به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت‌خام اوپک در محدوده 32.65 - 31.49 دلار معامله شد. متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 32.22 دلار قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل 7.92 درصد کاهش داشت.

    گزارش بانک مرکزی از روند تغییرات قیمت نفت در هفته منتهی به 20 دسامبر بیانگر آن است؛ روز دوشنبه، بهای نفت خام آمریکا حدود 2 درصد افزایش یافت. اما در پایان روز نفت برنت یک سنت ارزان‌تر از روز قبل معامله شد. در پی کاهش شدید بهای نفت در هفته ما قبل، در این روز سودگیری عاملی بود تا بهای نفت آمریکا را تقویت کند. در این روز نوسان بهای نفت تحت‌تاثیر عوامل تکنیکی بود.

    روز سه‌شنبه، بهای جهانی نفت‌خام با سرعت بیشتری نسبت به روز قبل از آن افزایش یافت. کاهش موقعیت‌های فروش در بازار نفت، عاملی بود که سبب شد تا بهای نفت برای دومین روز متوالی افزایش داشته باشد.

    روز چهارشنبه بهای نفت‌خام آمریکا 5 درصد و بهای نفت‌خام برنت 3.3 درصد کاهش یافت. موسسه مطالعات انرژی در آمریکا از افزایش 4.8 میلیون بشکه‌ای ذخیره نفت‌خام این کشور در هفته ماقبل خبر داد که سبب شد تا بهای نفت تنها بعد از دو روز دوباره کاهش یابد. هر چند افزایش نرخ بهره کلیدی توسط فدرال رزرو می‌تواند سبب تقویت دلار و کاهش تقاضای کالاها از جمله نفت‌خام شود، اما در این روز دلیل کاهش بهای نفت افزایش نرخ بهره کلیدی آمریکا نبود.

    روز پنج‌شنبه، پیش‌بینی افزایش ذخایر منطقه کوشینگ آمریکا نیز سبب شد تا روند نزولی نفت که از روز قبل دوباره آغاز شده بود، ادامه یابد. افزایش ارزش دلار نیز به کاهش بهای نفت خام کمک کرد.

    روز جمعه، بهای نفت‌خام باز هم کاهش یافت. آمارها از افزایش 27 حلقه‌ای سکوهای استخراج نفت در آمریکا خبر داشت که ممکن است نشانه‌ای بر افزایش عرضه نفت در این کشور باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها