عصر خودرو

۳۱ میلیون تن محصولات پارس جنوبی از گمرک منطقه ویژه صادر شد

عصر بازار- مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: ۳۱ میلیون تن کالای غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه پارس جنوبی از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی در عسلویه صادر شد.

۳۱ میلیون تن محصولات پارس جنوبی از گمرک منطقه ویژه صادر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، احمد پورحیدر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با تبریک هفته دولت و با تاکید بر توسعه صادرات غیر نفتی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم تاسیسات و صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی تولید و صادرات جانبی است که این مهم در اولویت قرار دارد.

    وی از افزایش 12 درصدی صدور کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبرداد و خاطرنشان کرد: صادرات کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در یک سال گذشته 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش داشته است.

    مدیرکل گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به اینکه در این مدت  31.9  میلیون تن کالای غیرنفتی از پارس جنوبی صادر شده تصریح کرد: محموله صادراتی شامل میعانات گازی، متانول، پروپان، بوتان، اوره، آمونیاک به ارزش 15 میلیارد دلار است که از گمرک این منطقه ویژه صادر شده است.

    وی مقصد کالاهای صادراتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این کالاها به کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره، اندونزی، ژاپن، ایتالیا، بلژیک، آلمان، روسیه و لهستان صادر شده است.

    پورحیدر با اشاره به صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی گفت: عمده محصولات صادراتی از گمرک پارس جنوبی شامل میعانات گازی  و محصولات پتروشیمی منطقه پارس جنوبی است.

    وی به واردات کالا از گمرک منطقه پارس جنوبی پرداخت و خاطر نشان کرد: در این مدت بیش از 198 هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی از طریق گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی وارد کشور شده است.

    برچسب ها