عصر خودرو

نماینده مردم کرمان در مجلس:

شرایط اقتصادی ایران مساعد خواهد شد

عصر بازار- نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه باید امروز در طرح‌های کلان اقتصادی بر روی تجهیزات سرمایه گذاری کنیم گفت: متاسفانه امروزه دولت به بخش خصوصی ۶۰ هزار میلیارد تومان، به سازمان تامین اجتماعی ۹۰ هزار میلیارد تومان و به بانک ها بیش از صد هزار ملیارد تومان بدهکار است.

شرایط اقتصادی ایران مساعد خواهد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه چهارشنبه در همایش نقش پیمانکاران در شکوفایی اقتصادی گفت: باید به تحلیل فضای اقتصای در شرایط کنونی پرداخت. تحریم‌ها یکی از عواملی است که اقتصاد را تحت تاثیر قرار داد.

    وی ادامه داد: اگر بگویم تحریم‌ها در اقتصاد اثر نگذاشته است صحبتی غیرقابل قبول است، اما نمی توان گفت همه مشکلات موجود در کشور به خاطر وجود تحریم‌ها بوده است؛ زیرا سهم تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی کشور، تنها 25 درصد است.

    پور ابراهیمی با بیان اینکه موضوع هسته ای و برجام سکه‌ای دو طرفه است که یک طرف آن اقتصاد بوده است، افزود: ساختار اقتصادی در کشور نیازمند اصلاح جدی است و اگر از شرایط امروزی کشور استفاده نکرده و این ساختار را اصلاح نکنیم، قطعا نمی‌توانیم در آینده نیز از شرایط بوجود آمده، نهایت استفاده را کنیم.

    وی با اشاره به درآمدهای نفتی کشور اظهار کرد: کل فروش نفت خام ما در شش ماه اول سال جاری 12 و نیم میلیارد دلار است که شاید تا پایان سال به 25 میلیارد دلار برسد، این در حالیست که 70 درصد درآمد هزینه‌های جاری کشور از سوی فروش نفت و 30 درصد از پرداخت‌های مالیات است.

    نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی 80 درصد پول کشور صرف هزینه های جاری می شود و تنها 20 درصد برای طرح های عمرانی می‌ماند که این موضوع در کشورهای دیگر برعکس است.

    وی با بیان اینکه فروش نفت از اموال کشور است و ما نباید به نفت، به چشم درآمد نگاه کنیم ، اظهار کرد: تنها وزارتخانه ای که پلایشگاه ندارد وزارت نفت است و به این به دلیل اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروجی اقدامات کشور در فضای اقتصادی کشور مناسب نیست تصریح کرد: تا زمانی که سهم دولت به معنای واقعی از اقتصاد کشور کاهش پیدا نکند، وضعیت اقتصادی کشور مناسب نخواهد شد و همواره عملکرد دولت، اقتصاد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

    وی بیان کرد: ساختار اقتصادی که مربوط به داخل ایران است را می توان مدیریت کرد اما عوامل بیرونی مانند حضور کارگران چینی در ایران را نمی توان به درستی کنترل کرد.

    پورابراهیمی با بیان اینکه تعداد زیادی از کارگران چینی در طرح‌های فولادی کرمان مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: مشکل‌مان با افاغنه رفع نشده، حالا چینی‌ها نیز وارد استان شده اند.

    نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید امروز در طرح های کلان اقتصادی بر روی تجهیزات سرمایه گذاری کنیم گفت: متاسفانه امروزه دولت به بخش خصوصی 60 هزار میلیارد تومان، به سازمان تامین اجتماعی 90 هزار میلیارد تومان و به بانک ها بیش از صد هزار میلیارد تومان بدهکار است و باید برای حل این مشکلات 150 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شود تا بتواند گره‌ای از مشکلات کشور را رد شرایط کنونی باز کرد.

    عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه سیاست بانک ها باید تغییر پیدا کند گفت: اصلاح سازی سیاست‌های بانکی هم اکنون در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته‌ است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصاد ایران به نحوی است که همه ارکان دولت و نظام باید برای ساماندهی آن دست به دست یکدیگر دهند. آینده اقتصاد ایران مساعد خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها