عصر خودرو

جای پای "آمریکا" بر دلار، طلا و نفت ماند

عصر بازار- در هفته اخیر این آمریکا بود که بر سه بازار عمده جهانی اثر گذار بود. تحت تاثیر عملکرد این کشور و بانک مرکزی آن نفت و طلا با کاهش قیمت همراه شد و ارزش دلار تکان خورد.

جای پای "آمریکا" بر دلار، طلا و نفت ماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، تحولات بازارهای عمده ارزی در جهان حاکی از آن است که در هفته منتهی به 20 دسامبر 2015 (هفته پایانی آذرماه) متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل در مقابل یورو 0.29، فرانک 0.17، پوند 0.85 درصد تقویت شد. این افزایش ارزش ناشی از تصمیم فدرال بوده است.

    آنطور که بانک مرکزی گزارش داده است ارزش دلار در مقابل ین ژاپن 0.28 درصد تضعیف شد که این ریزش بر اثر" کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی" و همچنین "سیاست‌های محتاطانه بانک مرکزی ژاپن در تحریک اقتصاد رخ داده است.

    به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک در هفته گذشته هر یورو در محدوده 1.8 تا 1.9 دلار و هر پوند در محدوده 1.48 تا 1.59 دلار در نوسان بود. همچنین هر دلار در دامنه 121.02 تا 122.56 ین متغیر بوده است.

    نمودار قیمت روزانه یورو و پوند در مقابل دلار
    بر طلا چه گذشت؟
    در بازار جهانی طلا نیز نوسانات به گونه‌ای بود که قیمت این فلز در بازار نیویورک در محدوده 1051.80 تا 1072.71 دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شد. متوسط قیمت طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل 1.11 درصد کاهش دارد.

    بانک مرکزی درباره تحولات بازار طلا اعلام کرده است که افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی امریکا و در پی آن تقویت دلار امریکا سبب کاهش در بهای فلز زرد رنگ شد.

    عومل کاهش قیمت جهانی نفت
    اما "افزایش ذخایر نفت و تعداد حلقه‌های چاه تولید آن در امریکا"و "پیش بینی افزایش ذخایر نفت منطقه کوشینگ در این کشور"، از جمله دلایل کاهش بهای جهانی نفت در هفته گذشته بودد.

    تحولات بازار جهانی نفت نیز نشان می‌دهد که متوسط بهای نفت خام پایه آمریکا در هفته قبل نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل 3.24 درصد کاهش دارد.به نرخ‌های پایان وقت نیویورک بهای هر بشکه نفت پایه آمریکا در محدوده 34.73 تا 37.35 دلار معامله شد و متوسط هفتگی بهای هر بشکه آن در سطح 35.74 دلار قرار گرفت.

    همچنین متوسط بهای نفت برنت دریای شمال در هفته قبل 5.65 درصد کاهش یافته است. هر بشکه از این نوع نفت در دامنه 36.88 تا 38.45 دلار معامله شد و متوسط هفتگی هر بشکه آن به 37.51 دلار رسید. بر اساس نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک بهای هر بشکه خام اوپک در محدوده 31.49 تا 32.65 دلار معامله شده است و هر بشکه آن با کاهش 7.92 درصدی حدود 32.22 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها