عصر خودرو

معاون صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی خبر داد

افزایش نقدینگی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی

عصر بازار- معاون منابع انسانی و برنامه‌ریزی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی کشور، از افزایش نقدینگی و اعتبارات مالی این صندوق در مقایسه با تعهدات خبر داد.

افزایش نقدینگی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مهرداد شعربافی شامگاه چهارشنبه در دیدار با معدن‌کاران استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش میزان نقدینگی و اعتبارات این صندوق در مقایسه با تعهدات ما سه برابر بیشتر است، امکان بیمه و صدور ضمانت‌نامه‌های جدید به تعداد متقاضیان و معدن‌کاران وجود دارد.

    وی با بیان اینکه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی تنها مرجع حمایت کننده کشور در حوزه‌های بیمه‌ای و تسهیل‌گری توسعه پایدار بخش معدن است گفت: گرچه با توجه به شرایط مالی کشور، برداشت حمایتی این صندوق به حداقل رسیده اما باز هم جای خوشحالی است که نقدینگی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی سه برابر تعهد پرداخت و ضمانت است.

    شعربافی با بیان اینکه یکی از کارکرد‌های صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی حمایت از اکتشافات است، عنوان کرد: این صندوق به عنوان حلقه آغاز فعالیت‌های معدنی از اکتشافات حمایت می‌کند و اگر در جایی ریسک این اکتشاف تحقق پیدا کند، 80 درصد هزینه‌ها از سوی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی پرداخت خواهد شد.

    وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است تا عملیات اکتشاف تمامی معادن از این پس بیمه شود تا اگر این عملیات به کشف معدن منجر نشد، هزینه‌های انجام شده از طریق بیمه جبران شود.

    شعربافی با توصیه به معدنکاران استان برای قرارگرفتن زیر چتر حمایت این صندوق افزود: هدف اصلی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی بر حمایت از معدنکاران بوده ضمن اینکه ضمانت‌نامه‌های اعتباری هم برای دریافت تسهیلات معدنکاران در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

    این مسئول با بیان اینکه صندوق بیمه برای صدور ضمانت‌نامه، در حال حاضر فعالیت‌های اکتشافی را در اولویت قرار داده است، عنوان کرد: در تعیین اولویت‌ها به معادن مناطق محروم و نوع ماده معدنی آن‌ها توجه می‌شود.

    وی با بیان اینکه این صندوق در تسریع اجرای پروژه‌های معدنی نقش موثری دارد، اضافه کرد: صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معادن در صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز معدنکاران فعال است که پس از بررسی طرح اجرایی، میزان اعتبارات مورد نیاز و چگونگی بازگشت سرمایه طرح را مورد بررسی قرار می‌دهد.

    عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی کشور ادامه داد: پروژه در هر مرحله از کار اعم از اکتشاف، استخراج یا فرآوری مواد معدنی که باشد می‌تواند از حمایت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی برای تامین ماشین‌آلات و یا تامین اعتبار برای ادامه کار برخوردار شود.

    شعربافی بیان داشت: معدن‌کارانی که نیاز به تسهیلات بانکی دارند و براساس پروانه بهره‌برداری برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند، با توجه به بروکراسی دشوار بانکی در کشور، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با پذیرش وثیقه مورد نظر نسبت به معرفی متقاضی به بانک اقدام خواهد کرد.

    وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات این صندوق با بانک‌های عامل این امکان وجود دارد تا اسناد ماشین‌آلات نیز به عنوان وثیقه مورد قبول باشد و از روی ماشین‌الات معادن نیز تسهیلاتی به معدن‌کاران متقاضی پرداخت شود.

    معاون منابع انسانی و برنامه‌ریزی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی تصریح کرد: بهره‌گیری معدن‌کاران از خدمات این صندوق مزایای بسیار خوبی برای آن‌ها دارد به ویژه که در اخذ تسهیلات می‌تواند آن‌ها را از گذراندن مراحل دشوار و بروکراسی پیچیده بانکی راحت کند.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک‌ها هر نوع اسنادی را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند و این موضوع کار را برای فعالان عرصه معدن دشوار کرده است، متقاضیان می‌توانند با توجه به اعتبار این صندوق در نزد بانک‌ها از میزان تسهیلات پرداختی بهره ببرند.

    بر اساس این گزارش، معاون منابع انسانی و برنامه‌ریزی و عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی کشور، برای بررسی مشکلات فعالان بخش معدن استان یزد به شهر یزد سفر کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها