عصر خودرو

یک نفتکش ناپدید شد

عصر بازار- یک نفتکش با ۱۹ خدمه در آبهای گابون در غرب آفریقا که محل تردد دزدان دریایی است، ناپدید شده و یک هفته است هیچ اطلاعی از سرنوشت آن وجود ندارد.

یک نفتکش ناپدید شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، شرکت کشتیرانی لوتوس مستقر در آتن در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتباط با نفتکش پانتلنا که در پاناما ثبت شده است، در 14 اوت (23 مرداد) زمانی که در 17 مایلی بندر لیبرویل گابون قرار داشت، قطع شد.

    دولت گرجستان اعلام کرده که 17 نفر از شهروندان این کشور در پانتلنا خدمت می‌کردند.

    دو خدمه دیگر این کشتی روس هستند.

    لوتوس درباره محموله و خدمه این کشتی که از آن برای حمل نفت یا مواد شیمیایی استفاده می‌شود، جزئیات چندانی منتشر نکرده است.

    طبق آمار رهگیری کشتی رویترز، کشتی پانتلنا در مسیر خود از شهر لوم به لیبرویل بوده و آخرین بار در ساعت 9 بعدازظهر 13 اوت نزدیک سواحل گابون مشاهده شده است.

    اگرچه دزدی دریایی در جهان کاهش یافته اما خلیج گینه به هدف بزرگی برای دزدان دریایی تبدیل شده که محموله کشتی‌ها را ربوده و باج درخواست می‌کنند. موارد دزدی دریایی یک دهه پیش عمدتا در سواحل شرق آفریقا به خصوص آبهای سومالی گزارش می‌شد.

    سازمان بین‌المللی دریانوردی در ژانویه اعلام کرد کشتی‌ها در خلیج گینه سال گذشته هدف موارد متعدد مربوط به دزدی دریایی قرار گرفتند که نشان می‌دهد این منطقه غرب آفریقا مایه نگرانی است.

    بر اساس گزارش رویترز، موارد آدم ربایی شامل 65 خدمه در آب‌های نیجریه یا نزدیک آن روی داده است. در سطح جهانی 16 کشتی هدف حمله قرار گرفته‌اند که هفت مورد در خلیج گینه بوده‌اند.

    برچسب ها