عصر خودرو

همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک پارسیان برای تامین مالی صادرات

عصر بازار- در راستای گسترش تامین مالی صادرات ، شرایط عمومی ضمانتنامه اعتبار خریدار صندوق ضمانت صادرات ایران با بانک پارسیان به امضاء رسید.

همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک پارسیان برای تامین مالی صادرات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران ؛ با امضاء این سند طرفین همکاری های خود را در زمینه کمک به تامین مالی صادرات و استفاده بهینه از منابع صادراتی بانک پارسیان و توان صندوق در ارائه پوشش های بیمه ای و صدور ضمانتنامه اعتبار خریدار گسترش خواهند داد.
    سید علی، مدیر عامل صندوق در این مراسم ضمن تشریح نقش صندوق در مدیریت ریسکهای موجود در امر تامین مالی صادرات در مرحله قبل و پس از حمل، از آمادگی صندوق جهت صدور انواع بیمه نامه ها شامل بیمه نامه های خرید دین اسناد صادراتی و ضمانتنامه اعتبار خریدار به ذینفعی بانک پارسیان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود وافزایش نرخ ارز پیش بینی می گردد صادرات غیر نفتی کشور به 60 میلیارد دلار افزایش یابد که این امر می تواند موتور محرکه تولید و رونق کسب و کار باشد. وی ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه موجبات بهره گیری از توانمندیهای دوطرف جهت حل مشکلات اعتباری صادرکنندگان و حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی کشور و نیل به هدف رشد اقتصادی را فراهم آورد.
    پرویزیان، مدیر عامل بانک پارسیان هم ضمن ابراز خرسندی از امضاء این یاداشت تفاهم اظهار داشت، با توجه به شرایط تجارت خارجی کشورمان و وجود تحریم های بانکی، نقش صندوق ضمانت صادارت ایران در پوشش ریسک های سیاسی وتجاری صادرکنندگان و بانک های تامین مالی کننده صادرات بیش از پیش حائز اهمیت است . وی اظهار داشت اخیراً قرارداد عاملیت بانک پارسیان با صندوق توسعه ملی درخصوص تخصیص اعتبارات صادراتی به امضاء رسیده که می تواند با امضاء این تفاهم نامه وسوابق همکاری های گذشته با صندوق ضمانت صادرات ایران، گامهای مهمی درتامین مالی پروژه های صادراتی و درنهایت توسعه تجارت خارجی برداشته شود .

    برچسب ها