عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

سکه همراه اونس و دلار در لاین افزایش قیمت

عصر بازار- در حالی که در معاملات دیروز بازارهای جهانی اونس طلای جهانی رشد خود را حفظ کرد و نرخ دلار آزاد افزایش یافت، بهای سکه روز سه شنبه در بازار تهران با افزایش رو به رو شد.

سکه همراه اونس و دلار در لاین افزایش قیمت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز با بهای 925 هزار و 500 تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه 4 هزار و 500 تومان رشد داشته است.

    از طرفی هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 466، 260 و 169 هزار تومان معامله شده که قیمت ربع سکه و سکه گرمی تغییر نکرد، اما بهای نیم سکه یک هزار تومان افزایش یافت .در همین حال در معاملات قراردادهای آتی بورس کالای ایران نیز قیمت سکه به تاثیر افزایش نرخ ارز و اونس جهانی روند صعودی در پیش گرفت، به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش 0/18 نسبت به معاملات روز دوشنبه با نرخ 923 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 922 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/19 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 924 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/14 درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیرماه سال آینده با قیمت 927 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد 0/08 درصدی رو به رو شد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز به سه هزار و 248 قرارداد و به ارزش بیش از 300 میلیارد ریال رسید.

    از سویی بسیاری از موسسات مالی و سرمایه گذاری جهان پیش بینی کرده اند که روند نزولی قیمت طلا در سال 2016 میلادی نیز ادامه خواهد یافت. برخی موسسات حتی اعلام کرده اند که قیمت طلا در سال آینده با افت 12 درصدی روبرو خواهد شد و به کمتر از 950 دلار خواهد رسید که البته این پیش بینی مخالفان سرسختی در میان تحلیلگران بازار جهانی دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها