عصر خودرو

به منظور تامین مالی ذوب آهن اصفهان رقم می خورد؛

انتشار ۲۰۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی تیرآهن در بورس کالا

عصر بازار- مرحله نخست عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد تیرآهن ۱۴ شرکت ذوب آهن اصفهان به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد ریال از امروز در بورس کالای ایران آغاز می شود.

انتشار ۲۰۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی تیرآهن در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، براساس اعلام مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا، عرضه اولیه اوراق سلف موازی تیرآهن 14 شرکت ذوب آهن اصفهان ، امروز دوشنبه 29 مرداد ماه 97 در نماد «عذوب 3» به تعداد 817هزار و 694 قرارداد و با قیمت 2میلیون و 445هزار و 900 ریال در هر قرارداد صد کیلوگرمی، از طریق شرکت کارگزاری امین آوید طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری از ساعت 10 لغایت 11:30 انجام خواهد شد و معاملات ثانویه آن نیز از تاریخ سوم شهریورماه 97 تا 29مردادماه سال 98 ادامه خواهد داشت.

    این حجم اوراق سلف موازی تیرآهن به منظور تامین سرمایه در گردش ذوب آهن اصفهان منتشر خواهد.

    همچنین کل حجم عرضه اولیه این اوراق 117 هزارو 187 تن به شرط آنکه ارزش اوراق از 3000 میلیارد ریال بیشتر نباشد و انتشار این اوراق در دو مرحله انجام خواهد شد  که مرحله اول 2000 میلیارد ریالی و مرحله دوم 1000 میلیارد ریالی انجام می شود که امروز مرحله نخست انتشار اوراق است.

    براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه 17.5 درصد سالیانه به صورت روز شمار؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « 118.5 درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند ، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی یکساله حداقل 18.5 درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت ذوب آهن نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «119 درصد قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی سالانه  اوراق سلف در سررسید حداکثر 19 درصد خواهد بود.

    برچسب ها