عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تشریح کرد:

نیاز ۵ میلیارد دلاری پالایشگاه‌داران برای طرح‌های توسعه‌ای

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور پالایشگاه داران در جلسه این کمیسیون از نیاز ۵ میلیارد دلاری آنها برای طرح‌های توسعه‌ای بهینه‌سازی و کیفیت‌بخشی خبر داد.

نیاز ۵ میلیارد دلاری پالایشگاه‌داران برای طرح‌های توسعه‌ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، اسدالله قره خانی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، 28 مرداد) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: دستورکار نخست بررسی سوال تعدادی از نمایندگان از وزیر نیرو بود که نخست سوال علیرضا محجوب درباره اپراتورهای پست برق، تبدیل وضعیت این نیروها و استخدام آنها مطرح شد و در نهایت نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر قانع نشد؛ بنابراین سوال برای طرح در صحن علنی مجلس به هیئت رییسه ارسال می شود.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: سوال دوم مربوط به بنده درباره وضعیت سدها، جلوگیری از تبخیر آب سدها، حقابه تالاب ها، حقابه کشاورزان، مشکلات زیست محیطی و اقلیمی، انتقال آب بین حوزه ای، شبکه های توزیع آب درون شهرها، فرسودگی آنها، فاضلاب شهری و پساب ها بود.

    بررسی مشکلات پالایشگاه داران بخش خصوصی

    وی با بیان اینکه بخشی از سوالات بنده ملی و بخشی استانی بود، ادامه داد: مقرر شد معاونان وزیر نیرو ظرف یک ماه توضیحات و اسناد را درباره سوال ارائه دهند که اگر قانع نشدم درباره سوال تصمیم گیری می شود.

    قره خانی با اشاره به دستورکار دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دستورکار بعدی حضور انجمن صنفی پالایشگاه داران در کمیسیون بود که مشکلات پالایشگاه داران بخش خصوصی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

    پالایشگاه داران بیشتر مشکلات مالیاتی و صادراتی دارند

    وی افزود: با توجه به اینکه پالایشگاه ها به شرکت های خصوصی، سازمان های عمومی غیردولتی و صندوق های بازنشستگی واگذار شده، انجمن مدعی بود که قادر به ادامه طرح های توسعه ای خود نبوده و با مشکل نقدینگی مواجه است.

    قره خانی با بیان اینکه یکی از مشکلات پالایشگاه داران این بوده که عمدتا قیمت، میزان خوراک، حق العمل و قیمت فرآورده ها تکلیفی است، ادامه داد: پالایشگاه داران بیشتر مشکلات مالیاتی و صادراتی دارند.

    پالایشگاه داران عنوان کردند که اندوخته ای ندارند

    وی با بیان اینکه پالایشگاه داران مطرح کردند که برای طرح های توسعه ای بهینه سازی و کیفیت بخشی مازوت سرمایه ای حدود 5 میلیارد دلار را نیاز دارند، تصریح کرد: پالایشگاه داران عنوان کردند که اندوخته ای ندارند، بنابراین مقرر شد که کارگروهی با حضور مرکز پژوهش ها، کمیسیون و بخش خصوصی تشکیل و  پیش از اینکه بودجه در صحن علنی مطرح شود از ناحیه کمیسیون به دولت ارائه و در لایحه بودجه قرار گیرد و سپس به کمیسیون اعاده شود.

    برچسب ها